Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2023

Startat av o0ger, 08 augusti 2023 kl. 18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: Wolcker skrivet 10 september 2023 kl. 19:00Dagens bit av bygget.

Skall nog fixa det blå där framme till mörkrött :)

Nu är det väldigt tydligt :)

janho

Citat från: Wolcker skrivet 10 september 2023 kl. 19:00Dagens bit av bygget.

Skall nog fixa det blå där framme till mörkrött :)

Ingen aning för min del men jag blir nyfiken på de snygga dekorationer. Jag skulle tänka något gammal anime eller annan serie men min kunskap slutar där.

janho

Dagens framsteg. Motorer där back och undersidan av fram-delarna.

CopMike

Citat från: Wolcker skrivet 10 september 2023 kl. 00:03Här kommer dagens uppgradering.

Nu måste väl folk börja se vad det är för något :)
Blixt Gordon 🤪?

humlan

Citat från: Wolcker skrivet 10 september 2023 kl. 19:00Dagens bit av bygget.

Skall nog fixa det blå där framme till mörkrött :)

Känner att jag nog måste bevaka bygget extra noga för att få ideer, då jag har en liknande grej i bakhuvudet  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Wolcker

Citat från: humlan skrivet 10 september 2023 kl. 22:04Känner att jag nog måste bevaka bygget extra noga för att få ideer, då jag har en liknande grej i bakhuvudet  8)

jag bygger solit, vi kan nog räkna bygget i flera kilo jsut nu =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

Citat från: janho skrivet 10 september 2023 kl. 21:38Ingen aning för min del men jag blir nyfiken på de snygga dekorationer. Jag skulle tänka något gammal anime eller annan serie men min kunskap slutar där.

Du får följa bygget. Tyvärr inget av de gissningarna. Kommer självklart säga vad det är när den är klar :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Boathill

Citat från: Wolcker skrivet 10 september 2023 kl. 23:21Du får följa bygget. Tyvärr inget av de gissningarna. Kommer självklart säga vad det är när den är klar :)
Warhammer 40k :)

humlan

Citat från: Boathill skrivet 10 september 2023 kl. 23:58Warhammer 40k :)

Eller mera korrekt: Battlefleet Gothic  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Wolcker

Ja. Skall försöka få något i av de skeppen. Är bara svårt att få bra bilder så det blir något mambo jambo av olika skepp. Gissar att det lär finnas x antal olika varianter av varje skeppsklass :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MrUzagi

Citat från: Wolcker skrivet 10 september 2023 kl. 19:0020230910_185700.jpg

Dagens bit av bygget.

Skall nog fixa det blå där framme till mörkrött :)
Tänkte först Dune med din förra bild, men nu känns det mer som Warhammer 40K.

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

20230914_230420.jpg

När man försöker bygga modulärt och saknar lite bitar
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

o0ger

Det går sakta framåt. Känner mig ganska nöjd med fronten och bryggan. Nu måste jag fokusera på akterdelarna.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Citat från: o0ger skrivet 14 september 2023 kl. 23:40Det går sakta framåt. Känner mig ganska nöjd med fronten och bryggan. Nu måste jag fokusera på akterdelarna.

Wow, så snyggt! Du får det att se så enkelt ut. Jag undrar bara hur stark och swooshable det blev. Kanske behöver det inte vara så stark för det är ganska lätt?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.