Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2023

Startat av o0ger, 08 augusti 2023 kl. 18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Snart är det dags! Är ni beredda? Det är inte jag. :(

Jag har inte lyckats bestämma mig för vad jag vill bygga och nu är det minder än en månad kvar. Jag funderar på att för första gången bygga ett digitalt SHIP. Vad har ni andra för planer?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Har några vagt påbörjade projekt som aldrig blivit nåt av... Och ett starkt underskott av plates, pga orivna byggen  8)

Få se, kanske... Borde göra nåt lagomt bara för att...  ;D
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Alltså ärligt talat, hur kul är det med ett digitalt SHIP?

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 08 augusti 2023 kl. 18:57Alltså ärligt talat, hur kul är det med ett digitalt SHIP?
För mig skulle det vara kul för att inte behöva bry sig om gravitationen för en gång skull, utan bara bry sig om formen.  Och för att jag inte har råd att köpa mer bitar just nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: humlan skrivet 08 augusti 2023 kl. 18:44Få se, kanske... Borde göra nåt lagomt bara för att...  ;D
Klart du ska! Har du någon idé?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Citat från: o0ger skrivet 09 augusti 2023 kl. 22:01Klart du ska! Har du någon idé?
Ideer finns det för många av  8)

Bestämma sig är den jobbiga.

Bygga efter förebild?
Fritt?
Minifig eller microskala?
"Klassisk" långsmal?
Tefat?

Har Babylon 5 och Battlefleet Gothic främst i tankarna, men inte fått till nåt. Kanska måste tänka om.

Nåt nytt.

Men vad?  :o
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Eller, vänta nu!

Jag har funderat länge på att bygga en bättre/schnyggare flygande vinge.... Men har jag slopes nog för att få vingen i rätt form? Hinner jag beställa?  :o  8)

(Min förra finns här: https://swebrick.se/index.php?topic=13018.0 )
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Jag har spelat mycket Homeworld och Homeworld 2 på sista tiden. Är också väldigt taggad på Homeworld 3 som tyvärr blev försenat. Så jag kommer nog ge mig på ett stort HW-inspirerat skepp.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Stigge72

Varje år tänker jag att jag ska bygga något, och ett år blev det faktiskt något också. En eller två andra har jag börjat, men inte blivit klar. I år kanske det faktiskt blir något...

o0ger

Citat från: Stigge72 skrivet 11 augusti 2023 kl. 11:48Varje år tänker jag att jag ska bygga något, och ett år blev det faktiskt något också. En eller två andra har jag börjat, men inte blivit klar. I år kanske det faktiskt blir något...
:) ok, lycka till!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Under mitt inspirations-googlande så kom jag ihåg att jag kommer spela Starfield under september, early access börjar 1:a.

Däri kan man bygga om sitt eget rymdskepp med hjälp av moduler typ.

Känner att jag skulle kanske bygga ett spretigt, modulärt skepp i minifig-skala  8) Nånting skitig och använt, lite trasigt.

Hmmmmm  ;)  ;D  ???  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Ett annat alternativ är att jag bygger klart ett SHIP som jag påbörjade för över ett år sen. I båda fallen blir jag "diskvalificerad".
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Henkeso

Hur stort ska ett skepp vara för att det ska räknas som ett SHIP? Tänkte bygga en Ice Planet - inspirerad sak med uppbyggd interiör och sneglar på UCS Razor Crest för inspiration. De SHIPs jag sett på bloggar och flickr har verkat mycket större än det...

o0ger

Citat från: Henkeso skrivet 14 augusti 2023 kl. 13:20Hur stort ska ett skepp vara för att det ska räknas som ett SHIP? Tänkte bygga en Ice Planet - inspirerad sak med uppbyggd interiör och sneglar på UCS Razor Crest för inspiration. De SHIPs jag sett på bloggar och flickr har verkat mycket större än det...
@Henkeso skeppet ska vara mer än 100 studs i någon riktning. Antingen, längd, höjd, bredd eller på diagonalen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

crowwlime_

Citat från: Henkeso skrivet 14 augusti 2023 kl. 13:20Hur stort ska ett skepp vara för att det ska räknas som ett SHIP?

Minst 100 studs långt i valfri led, om du ska göra en planet blir det ju i alla leder... ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.