Från Österlandet - något annat än bara mörkgrå rymdskepp... :-)

Startat av Illuwatar, 13 april 2011 kl. 17:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Efter att ha köpt på mig lite Prince Of Persia-set på Amazon så föll inspirationen på och ett lite större bygge kom till. Även min tidigare stash av vita bitar tullades ordentligt... Castle-MOCs verkar äta bitar i mängder... ;D

Bygget har pågått till och från under några kvällar. Det bilderna visar är det bitarna räckte till - skulle vilja göra palatset så det täcker hela bottenplattan... (det blir när dessa UCS-projekt är avslutade - MF har högre prioritet nu). Behöver även material till växtlighet samt underlag i ökenfärger.

För den delen, vad kan färgen som används i mitten av byggnaden på bild tre heta på BL? Den som ser ut som kola...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Mäktigt.

Citat från: Illuwatar skrivet 13 april 2011 kl. 17:28
För den delen, vad kan färgen som används i mitten av byggnaden på bild tre heta på BL? Den som ser ut som kola...

Medium Dark Flesh. Visst är färgen härlig?  :D

mechamike

Nice.. bildgoogla på "riad" eller "ryad" så hittar du lite inspiration till hur du kan bygga en prunkande innergård med fontän.. 
men VAD gör en gul professor bland alla fleshies?? :o
?

Silence101

Vilket härligt bygge. Gillar detta skarpt.


Citat från: mechamike skrivet 13 april 2011 kl. 20:09
VAD gör en gul professor bland alla fleshies?? :o

Han kan gott få vara där.  >:(
Han studerar kanske den orientaliska arkitekturen.  ;D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

de Gothia

supersnygg moc! den ser härligt solid och stabil ut samtidigt som den är luftig och öppen. precis som arabiska slott på den tiden, som jag ser framför mig!

ja det går åt en hiskelig mängd bitar!!! :)

tellblom

Riktigt snygg..  Gillar färgerna

Illuwatar

Citat från: mechamike skrivet 13 april 2011 kl. 20:09
men VAD gör en gul professor bland alla fleshies?? :o

Han förväntar sig att bli bjuden på Gevalia...  ;D  Hade lite mer idéer om "trashing the party", men det får bli en annan gång...

Kul att ni gillade bygget - då finns det hopp för mig trots allt...  :)  (men detta innebär inte att det är slut med grå rymdskepp - sådana kommer att dyka upp lite då och då).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

de Gothia

nej nej forstätt på den inslagna borgvägen istället!!! ;)

Stigge72

Snygg borg!

Vad gäller borgar/rymdskepp: Ombyte förnöjer :)

pacc

Nice,
Hade själv tänkt fylla ut murarna med mer tan
och vet inte heller hur medium dark flesh passar in.

Nu köpte jag en orient bazaar för £6 istället för dubbla alamut
så jag tänkte täcka alla snot-brickor i udda färger med guldmynt

NIN777

Fin MOC med härlig design och naturtroget färgval.

Skönt att du inte valt bort rymdtemat......kan aldrig bli för mycket av rymdskepp  :D

Illuwatar

Båda teman kommer hållas igång - som sagt, ombyte förnöjer och rymdskepp är alltid kul att bygga. Det kan räcka att ett par vingbitar ligger framme på bordet så dyker idéerna upp i skallen. Även rymdstationer kommer byggas - vill få till ett lite större scenario av en rymdbas. Även där går det åt bitar... ;D

Så det blir två parallella spår - den österländska arkitekturen och rymdtema i mörkgrått. Utöver UCS-projekten då...

Måste bara skaffa fler stora basplattor så det går att ha fler projekt igång samtidigt. Vill inte riva palatset (det skall byggas på när jag har råd med mer bitar - tanken är att göra en hel byggnad) bara för att lämna plats för en rymdstation.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.