Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kübelwagen [MOC]

Startat av -DoNe-, 11 augusti 2013 kl. 19:43

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Här är min nya Kübelwagen, tänkte att jag fick ta och uppdatera tyskarnas jeep nu när jag har fixat min Willys  ;)


bjomark77



Illuwatar

Snyggt bygge med hög realism - intressant med däcken, ser ut som du har vänt dem "ut och in". Underlaget får dock mig att tänka på Terminator 1-filmen, där robotarna travar över resterna av mänskligheten. Bara skeletten som saknas...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

-DoNe-

Citat från: Illuwatar skrivet 12 augusti 2013 kl. 08:03
Snyggt bygge med hög realism - intressant med däcken, ser ut som du har vänt dem "ut och in". Underlaget får dock mig att tänka på Terminator 1-filmen, där robotarna travar över resterna av mänskligheten. Bara skeletten som saknas...

"Terminator" är väll den ovanligaste reaktionen jag fått på vägen hittills  ;)  och ja, det är ut-och-invända hjul.

malmen

Stiligt! :) Men jag tycker lite synd om alla minifigs som fick sätta benen till  :'(

o0ger

Jättesnyggt! Helt rätt.

Vad är det för bit som håller upp stänkskärmarna? Känner inte igen den. Är det en klon?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Användbar bit :)

Kanske måste beställa några.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

-DoNe-

Citat från: malmen skrivet 12 augusti 2013 kl. 11:06
Stiligt! :) Men jag tycker lite synd om alla minifigs som fick sätta benen till  :'(

Ta det lugnt, alla var redan döda :-P

Citat från: o0ger skrivet 12 augusti 2013 kl. 13:04
Användbar bit :)

Kanske måste beställa några.

Väldigt användbar om du frågar mig :-)


Stigge72

Snygg liten bil, bortsett från de små eländiga BA-delarna... ;)

Sollan

Väldigt trevlig gatlykta!

Larry Lars

Stilig bil i en stilig scen!

Citat från: o0ger skrivet 12 augusti 2013 kl. 13:04
Användbar bit :)

Kanske måste beställa några.

Eller så är det bättre att pusha på LEGO att införa något liknande.
Alla drar såklart sina egna gränser för vad som är OK i det egna byggandet, men man kan fundera över vad som skiljer dessa clips från liknande förträffligheter från klon-fabrikanter som "MEGA BLOCKS" och "KRE-O".

Det finns ett antal tredje-parts-tillverkare som har grönt ljus att marknadsföra sig på konvent som rör LEGO, och som mer eller mindre godkänts av "fan communityn".

Det som är kännetecknande för dessa är att de tillverkar tillbehör det anses osannolikt att LEGO själva skulle införa i sitt sortiment. Det clip vi talar om nu är ju en del i ett vapensystem som passar in i den beskrivningen, men som enskilt byggelement blir den nog snarare jämförbar med vilken illa ansedd klon-bit som helst.

Den här debatten dyker upp då och då, och skall från min sida, inte uppfattas som en attack på -DoNe-. Jag har förresten själv sysslat med liknande synder. ;)

I den MOC'en använde ja ju till och med färgat papper. :o

Det jag lärt mej är att olika avsteg från det "renläriga" ofta begränsar storleken på den skara som är beredd att ta sig tid att kika närmare på min MOC. Då får man helt enkelt fråga sig själv vad syftet är och om "genvägen" är värd den eventuella kostnaden.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andreaseldh

Jag är nog extrem i min purism. Jag funderade länge på att bojkotta BR Leksaker för att de sålde både Lego och Mega Blocks, som på den tiden dessutom gjorde allt för att vara så olika Lego och Duplo som möjligt. Att jag sedan i praktiken inte kunde låta bli att köpa Lego i alla fall är en annan sak...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.