Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Linus Damberg

Citat från: Magnus den store skrivet 07 oktober 2012 kl. 07:09
Hade ett par basplattor (32x32) som skulle rensas på 2x2 tiles. Kände att jag behövde en större separator så jag gjorde en med 4x större kapacitet.
The Quad Separator
Finns det nåt sätt att skaffa sånna för jag har inte en enda...  :( som sagt finns det nåt sett att få sånna i om man inte kan använda BL och S@H?
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.


Lews

Citat från: Linus Damberg skrivet 11 oktober 2012 kl. 20:55
Finns det nåt sätt att skaffa sånna för jag har inte en enda...  :( som sagt finns det nåt sett att få sånna i om man inte kan använda BL och S@H?

Skicka PM med din adress så kan jag lägga en på posten imorgon.

Magnus den store

Citat från: Linus Damberg skrivet 11 oktober 2012 kl. 20:55
Finns det nåt sätt att skaffa sånna för jag har inte en enda...  :( som sagt finns det nåt sett att få sånna i om man inte kan använda BL och S@H?

Om du behöver fler än den Lews erbjuder kan du lägga en annons under Köp, Sälj o Byt. Lär finns gott om överblivna bland våra medlemmar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

Inte börjat bygga än, men har sorterat fram alla bitarna till King's Castle Siege (utom draken och kungen). Får väl ta bygget i morgon, börjar bli trött i ryggen nu...

Svartkrut

Byggde på Hogsmeadestationen idag, men det saknas fortfarande några bitar. Jag har byggt den på 32x32 men egentligen skulle jag behöva minst 64x32, men då behöver jag ännu fler bitar och fler basplattor...man tager vad man haver.  :P

swestar

Sitter och finurlar hur jag skall avsluta ett litet bergväggs bygge på bästa sätt  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

RastaNisse

Jag byggde ett Vindkraftverk med motsatt verkan till ett vanligt. Det använder sig av ström för att rotera. =)



stej123

Ja nu när Skellefteå Kraft har så mycket vatten i dammarna efter en månads spöregn så måste de ju självklart förbruka upp lite el så att det fortfarande kan motivera en prishöjning :D

bileam

Lade sista handen på ytterligare en vagn till Emerald Night, en kombinerad köks- och godsvagn. Så nu börjar tåget se okej ut, med nämda vagn först, sedan 1a klass vagn (orginal), 2a klass och slutligen 3e klass. Ytterligare en 3e klass finns halvbyggd, saknas några delar än så länge...

Stigge72

För ett ganska långt tag sedan nu, så byggde jag en liten rund plattform som det tipsades om på Byggbiten. Jag har inte riktigt kommit fram till vad jag vill ställa på den, men det kommer... ;)

Idag försökte jag bygga en lite större variant (61678 istället för 50950 på kanten), men det var typ en halv platta fel någonstans. :(

swestar

Ett litet rymdskepp baserat på några 58846 bitar, några småjusteringar kvar bara :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

federico

Vab:ande idag med lite musik och lego!

swestar

Lekte lite med LDD idag igen, Varit sugen på att bygga lite snygga fonter i lego. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Larry Lars

Idag och de senaste dagarna har jag lagt många många timmar på en mech till tävlingen som pågår hos www.FBTB.net. Det skall vara färdigt innan imorgon natt utrikisk tid och jag börjar bli tveksam till att jag hinner. Började bygga väääldigt sent vilket ju aldrig är bra. Håll tummarna.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.