Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: Johan J skrivet 12 augusti 2012 kl. 10:20
Mormor står högst, men jag är nog god tvåa. Det tar bara så lång tid att städa upp så jag kan gå fritt... Men det är det värt!

Då är ju frågan vi alla härinne ställer oss, hur mkt Lego har inte mormor då? om hon kommer som nummer 1 på listan ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Har byggt ihop en Mech, men till förare behöver jag en Serie 8 figur. Så får vänta ett tag innan jag kan publicera den :(

krakfot

Lite lulllull till den "röda stjärnan" blev det idag. Grabben ville ha en kanon som den "riktiga dödsstjärnan har" när jag byggt något liknande blev han besviken eftersom det inte gick att skjuta med den. Så tillbaka till byggandet och nu har han en riktig skjutbar planetförstörarkanon... (Men han påstår att han bara skjuter på tomma planeter...)

Teabox

Citat från: krakfot skrivet 17 augusti 2012 kl. 11:50
Lite lulllull till den "röda stjärnan" blev det idag. Grabben ville ha en kanon som den "riktiga dödsstjärnan har" när jag byggt något liknande blev han besviken eftersom det inte gick att skjuta med den. Så tillbaka till byggandet och nu har han en riktig skjutbar planetförstörarkanon... (Men han påstår att han bara skjuter på tomma planeter...)

Kul variant av kanonen :)

Myko

Intressant att en rebellpilot har fått ansvaret!

mania_c

Hihihihi, idag har jag inte byggt med något LEGO, men har däremot hittat en perfekt användning till ful-lego så som megablox ;D Gjorde en slipkloss till sandpapper av det <:

Hassel

Har byggt ihop ett enkelt men effektivt dataställ för att få upp chassit nån dm från golvet.
Använde enbart vita 2 x 2 och 2 x 8, och det blev riktigt bra. :)

insurrection

Idag och idag...
Fick hem en BL-order och har börjat bygga torn. Webcam-WIP-bilder:


WIP tankthread + plates by lego_insurrection, on Flickr

WIP - tower begining by lego_insurrection, on Flickr

mechamike

Ser snyggt ut men lite mörkt, vilka bitar använder du? Kan man få se lite bättre bilder så man kan "låna" tekniken?
?

Roger Brickjet

Ett litet experiment bara...fick inte till ljuset alls, skulle tagit fram stativet och systemkameran men tyckte idén vid ögonblicket var så rolig (typ) att jag inte kunde vänta till efter jobbet :)



insurrection

Citat från: mechamike skrivet 25 september 2012 kl. 09:46
Ser snyggt ut men lite mörkt, vilka bitar använder du? Kan man få se lite bättre bilder så man kan "låna" tekniken?
Är inte min egen teknik utan har tagit efter den här beskrivningen:
http://mocpages.com/moc.php/257825
Det jag valt att använda som "filler" är 47905 ("Brick, Modified 1 x 1 with Studs on 2 Sides").

Om jag ska ta ordentliga bilder måste jag låna en riktig kamera, så det blir nog inte fören bygget är färdigt.

swestar

Hållit på och fribyggt en fet j-a mech i 3-4 timmar  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MartinAberg

Blev inte mycket byggande idag, några bitar på MOCen bara.
Däremot blev det 5 timmar LEGO Harryy Potter year 5-7 på PS3, så det måste ju räknas ;)

Skafte

Jobbade lite på mitt bidrag till Byggbitens OS-tävling, lilla kategorin. Himla pyssel.

Magnus den store

Slutförde min mf-display idag. Svart fasad och röd stomme i 8 etage. Ska bara byta ut hyllplanet mot ett svart hyllplan. Blir nog jobbigt att hålla det rent.  :-\



Lego Built Minifig Display
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.