Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Byggde som innehöll en del roliga byggtekniklösningar.

ColA

Citat från: Anders67 skrivet 08 februari 2021 kl. 23:10
Byggde som innehöll en del roliga byggtekniklösningar.

Ja den är trevlig :)

Är den du byggt nåt kina exemplar då du inte klassar den som officellt set  :P

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders67

Citat från: ColA skrivet 09 februari 2021 kl. 05:18
Citat från: Anders67 skrivet 08 februari 2021 kl. 23:10
Byggde som innehöll en del roliga byggtekniklösningar.

Ja den är trevlig :)

Är den du byggt nåt kina exemplar då du inte klassar den som officellt set  :P
Var väl trött och postade i fel tråd 😜

Godtfred

Kom ut från den mörka sidan och började med nästa regnbågsbygge... Klurar lite hur jag ska ordna belysning så färgerna poppar bäst. Flack belysning bakifrån verkar vara receptet.

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2021 kl. 08:25
Kom ut från den mörka sidan och började med nästa regnbågsbygge... Klurar lite hur jag ska ordna belysning så färgerna poppar bäst. Flack belysning bakifrån verkar vara receptet.

Om du försöker göra de sex Pride-färgerna och saknar violett, kan kanske mörkblå - ljusblå - grön - resten vara ett alternativ?

Godtfred

Citat från: andreaseldh skrivet 10 februari 2021 kl. 11:37
Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2021 kl. 08:25
Kom ut från den mörka sidan och började med nästa regnbågsbygge... Klurar lite hur jag ska ordna belysning så färgerna poppar bäst. Flack belysning bakifrån verkar vara receptet.

Om du försöker göra de sex Pride-färgerna och saknar violett, kan kanske mörkblå - ljusblå - grön - resten vara ett alternativ?
Bygget har inget med pride att göra. För min del tyckte jag det var OK att fuska lite i den delen av spektrumet... Den ljusblå var lite väl ljus för att passa in.

Nextuz

Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2021 kl. 11:44
Citat från: andreaseldh skrivet 10 februari 2021 kl. 11:37
Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2021 kl. 08:25
Kom ut från den mörka sidan och började med nästa regnbågsbygge... Klurar lite hur jag ska ordna belysning så färgerna poppar bäst. Flack belysning bakifrån verkar vara receptet.

Om du försöker göra de sex Pride-färgerna och saknar violett, kan kanske mörkblå - ljusblå - grön - resten vara ett alternativ?
Bygget har inget med pride att göra. För min del tyckte jag det var OK att fuska lite i den delen av spektrumet... Den ljusblå var lite väl ljus för att passa in.

Det kvittar.. Trans är kärlek ändå :D


andreaseldh

#3924
Citat från: andreaseldh skrivet 03 februari 2021 kl. 09:28
Idag river jag för att se hur liten GBC jag kan bygga.

Just dom bitarna blev början till Dalahästen, men tanken på Världens kortaste GBC malde vidare. Här är en regnbågsbyggd idéskiss. Om jag bygger den bakre väggen en stud tjock istället, blir den totala längden av hela GBCn 7 studs! Bredden på den färdiga versionen blir troligen 32 studs eller mer. När lyftaren är halvvägs upp rymmer inkorgen hela 8 bollar*.



* Nej det gör den inte alls! Jag hade byggt den en kloss för hög.

swestar

WIP Kvällsbygge  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Emma

Inte idag, men i söndags!

andreaseldh

Eftersom jag ska ställa ut Musikmaskinen fristående i sommar, så behöver jag en egen GBC-mur.

AndersI

#3928
Ett litet tillägg till min stadspark - en liten roddbåtshamn. I övrigt är bara gamla byggen, uppställda för bilden (fast bikupan är ny, förstås).










swestar

#3929
WIP Fortsätter på CS temat.  :)

Uppdat.   :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.