Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Jesperrydhog skrivet 08 december 2015 kl. 18:24
Jultomten,Polisen och både för brandmän Kvinnliga brandmän.
Här har jag en bild på de med bådatvå könen. och en Brittisk polis man + En Tomte.
på en av Brandstationerna. :D

Du får justera ned upplösningen på bilden till max 1024x768

/Admin

o0ger

Fortsätter med min B-Wing. Kommer nog inte längre idag.


Är cockpiten för stor?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

#3062
Jobbar på ett par byggen till den aktuella utmaningen i GoH.
Tycker alltid att det är lite lurigt att få till poseringen på för många minifigs på ett begränsat utrymme, men vill försöka få det att kännas som en övermäktig styrka.


En annan kategori är ett monster som hör ihop med samma "bad guys" från isvidderna i norr, ska försöka bygga en bas där denna kommer ut ur ett hål i sanden. Blir nog med två st liggande 3307 som passar runt maskens kropp.

Odidoma

#3063
Snyggt! Bra färgkombinationer. Jag tycker dem känns övermäktiga. Bra monster också. Vad är det för huvud?

dalle

Snyggt men saknar kameler.
Är det sand red på huset?

Anders67


Sockerbit

Snygga byggen! Gillar monstret och mycket fint med sand rött tillsammans med tan.

Vibora

Är det trans medium blue i en del av bitarna? När får vi se den UV-belysta bilden?  ;)

dalle

Om man får komma med någon invändning och jag tror att det var därför du la upp bilden. Dina "ismän" håller yxorna alldeles för enhetligt för att det ska kännas som en stormning.

Sollan

Snyggt! Mycket liv och rörelse! Jag håller med Dalle höjda vapen skulle ge ett ännu mer aggressivt uttryck. Snyggt monster! Snyggt monster! Gillar färgerna!

swestar

#3070
Citat från: o0ger skrivet 08 december 2015 kl. 22:27
Fortsätter med min B-Wing. Kommer nog inte längre idag.


Är cockpiten för stor?
Kan ej uttala mig om cockpiten, men färgkombon känns helt rätt. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Gideon

Tack för feedbacken! Figurplaceringen var preliminär eftersom det fortfarande återstår en del jobb med marken också, men jag ska se till att placera vapnen lite mer varierat när jag ställer ut figurerna för de "riktiga" bilderna.

Citat från: Vibora skrivet 11 december 2015 kl. 08:55
Är det trans medium blue i en del av bitarna? När får vi se den UV-belysta bilden?  ;)
Tyvärr är allt det där trans-light blue så det lyser inte alls...

Har dock precis köpt ett gäng kristaller (52) i trans-medium blue från PaB, även om de hade en konstig färgbenämning där så jag inte är 100% säker på att de är samma som vanliga trans-medium blue så lyste de iaf i UV-ljus.

eon

I morgon kommer Lucia med följe, så jag gjorde ett Lucialjus. Jag har en lightbrick 54930c02 och ville hitta på något med den.

Jesperrydhog

Det hender också iblad att man Bygger ett Hyreslägenhets hus av Lego bitar.
Här har vi den. Jag och Min Pappa har byggt upp den en gång i tiden. :) :D
Detta Handla om en Jul Marknad.

Sockerbit

Idag har jag mycket o0gers snygga minibank. Hade nästan alla bitarna, fick bara göra några små kompromisser här och där. Kul bygge och enkelt att bygga efter Anders67s fina byggbeskrivning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.