Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Bygge en robot tillsammans med sonen 4,5 år, han bidrog med många smarta lösningar.

Larry Lars

#2731
Började plocka isär denna lilla rackare inför uppdateringar idag.


by Larry Lars, on Flickr

Detta är en gammal bild, men den illustrerar den aspekt som ofta krånglat till det för mej under hela det här projektet. När hjulen vinklas får de inte rätt placering utan det måste till en strulig teleskop-grunka "bakom kulisserna" för att ge rätt look.

Nya bitar har gjort att jag behöver ge mej på detta igen. Bilder kommer när jag börjar komma någonvart.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

swedish_kitsune

Mitt försök att bygga en modern version av
Jag så nyttjade bara delarna som fanns i med undantag av bogeyn.
Ska införskaffa en massa småfönster så att jag kan göra en sov våning på nedre och en restaurang på övre våningen.

Jag skulle gärna uppskatta tips o tricks från er :) Go natt.



Markus

Jag byggde idag en TIE Fighter och en X-Wing i miniskala. Jag vet att det finns en hel drös av dessa i alla möjliga storlekar och utföranden, tänkte dock att det vore kul att bygga lite utifrån egen hjärna  :D

Postar bilder snart  :)

Tufs

Jag byggde tre Star Destroyers. En 3x4 en 4x4 och en 6x6. Riktigt söta.

Godtfred

Puh... Inte långt kvar nu innan man trycka dit alla röda och vita tiles, ser fram mot att få åbäket klart.

Odidoma

Citat från: Godtfred skrivet 15 mars 2015 kl. 19:05
Puh... Inte långt kvar nu innan man trycka dit alla röda och vita tiles, ser fram mot att få åbäket klart.
ser väldigt bra ut!

stej123

Citat från: Godtfred skrivet 15 mars 2015 kl. 19:05
Puh... Inte långt kvar nu innan man trycka dit alla röda och vita tiles, ser fram mot att få åbäket klart.

Mäktigt!  Ser fram emot att se den i Visby!

ByggareDan

Tjusigt värre med Tintin's raket.
Ser ut att bli snygg och ordentligt bygd även om den ser lite ranglig ut för tillfället, vilket kommer ju att byggas bort

/ByggareDan

humlan

Roade mig ikväll med att bygga lite foto-kulisser till ett Bortom Sol-projekt....

(Fördelen med att bara bygga för foto är att man slipper bygga snygga baksidor :P)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Klossa lite fasadbygge med lite lätt upprörda husgäster.  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 19 mars 2015 kl. 17:48
Klossa lite fasadbygge med lite lätt upprörda husgäster.  ;)
ser ut att bli bra! En fråga, har du ingen vit bakgrund att fota mot? Jag tror att det skulle göra mycket för bygget,

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 19 mars 2015 kl. 17:51
Citat från: swestar skrivet 19 mars 2015 kl. 17:48
Klossa lite fasadbygge med lite lätt upprörda husgäster.  ;)
ser ut att bli bra! En fråga, har du ingen vit bakgrund att fota mot? Jag tror att det skulle göra mycket för bygget,
Kommer bättre foton när den är färdig. Just nu testar jag bara lite idéer.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 19 mars 2015 kl. 17:58
Citat från: Odidoma skrivet 19 mars 2015 kl. 17:51
Citat från: swestar skrivet 19 mars 2015 kl. 17:48
Klossa lite fasadbygge med lite lätt upprörda husgäster.  ;)
ser ut att bli bra! En fråga, har du ingen vit bakgrund att fota mot? Jag tror att det skulle göra mycket för bygget,
Kommer bättre foton när den är färdig. Just nu testar jag bara lite idéer.  :)
Ditt bygge gav mig inspiration att fixa ett problem jag haft med mitt Pa-bygge och när jag väl fixat det så fixade jag två till saker jag inte har kunnat löst innan, tack!!

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 19 mars 2015 kl. 18:59
Citat från: swestar skrivet 19 mars 2015 kl. 17:58
Citat från: Odidoma skrivet 19 mars 2015 kl. 17:51
Citat från: swestar skrivet 19 mars 2015 kl. 17:48
Klossa lite fasadbygge med lite lätt upprörda husgäster.  ;)
ser ut att bli bra! En fråga, har du ingen vit bakgrund att fota mot? Jag tror att det skulle göra mycket för bygget,
Kommer bättre foton när den är färdig. Just nu testar jag bara lite idéer.  :)
Ditt bygge gav mig inspiration att fixa ett problem jag haft med mitt Pa-bygge och när jag väl fixat det så fixade jag två till saker jag inte har kunnat löst innan, tack!!
Men se där. Härligt! :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.