Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Jag tycker också de var söta, men undrar vad Ma.K är? Och hur du byggt armarna?

Lews

Har byggt på mitt moderskepp till Bortom Sol i olika skalor och spikat den slutliga designen. Nu saknas "bara" bitarna för att kunna bygga dem på riktigt.

EpsilonEta

Snyggt.
Jag jobbar också på mitt skepp i olika skalor men har en bit kvar i LDD.
Kul att många bygger till Bortom Sol.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>


andreaseldh

Citat från: Lews skrivet 13 december 2014 kl. 03:37
Har byggt på mitt moderskepp till Bortom Sol i olika skalor och spikat den slutliga designen. Nu saknas "bara" bitarna för att kunna bygga dem på riktigt.

Mycket läckert! Är det en kikare på lilla bilden?

Lews

Citat från: andreaseldh skrivet 13 december 2014 kl. 20:46
Mycket läckert! Är det en kikare på lilla bilden?

Tack, vänta bara till hela skeppen presenteras!  ;)
Japp det är 30162 i pearl gold. Skeppet har en på varje sida som dockningsportar för rymdstationer.

shutter

Skissar på en krubba med Jesusbarnet inför jul. Gillar renarna från tomteverkstan så jag skissade lite på dom också.

ByggareDan

Har byggt en nanofyr till den opretentiösa nano byggtävlingen, är ju inte lätt att bygga så smått, men är ju bra att man får jobba utanför sin safetybox.

/ByggareDan

Manne

Dagens bygge.. Eller snarare ett par kvällars provbygge.. Två moduverse plattor med räls..

Är ju inte direkt min design då allt finns på forumet, men mitt första försök att få till en mer verklighetstrogen lösning än att bara sätta ihop rälsen..

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Ashman

Citat från: Manne skrivet 22 december 2014 kl. 20:18
Dagens bygge.. Eller snarare ett par kvällars provbygge.. Två moduverse plattor med räls..

Är ju inte direkt min design då allt finns på forumet, men mitt första försök att få till en mer verklighetstrogen lösning än att bara sätta ihop rälsen..

Med vänlig hälsning, Manne
Tjusigt! En dum fråga, har läst om moduverse lite här och där, vad är det? Vad innebär moduverse?

Manne

Citat från: Ashman skrivet 22 december 2014 kl. 20:43
Citat från: Manne skrivet 22 december 2014 kl. 20:18
Dagens bygge.. Eller snarare ett par kvällars provbygge.. Två moduverse plattor med räls..

Är ju inte direkt min design då allt finns på forumet, men mitt första försök att få till en mer verklighetstrogen lösning än att bara sätta ihop rälsen..

Med vänlig hälsning, Manne
Tjusigt! En dum fråga, har läst om moduverse lite här och där, vad är det? Vad innebär moduverse?

Det är en byggd platta som är stabilare än dom vanliga modulhus plattorna , finns beskrivning här på forumet, dom byggs så man kan klicka i nästa "platta".. En fördel är att man kan bygga ett par plates neråt om man vill skapa någon typ av försänkning, sen finns det en klockren vägmodul där gatan då är 2 plates lägre , dvs man får till en trottoar kant.. Mm. , sök på o du ska finna..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Ashman

Citat från: Manne skrivet 22 december 2014 kl. 21:06

Det är en byggd platta som är stabilare än dom vanliga modulhus plattorna , finns beskrivning här på forumet, dom byggs så man kan klicka i nästa "platta".. En fördel är att man kan bygga ett par plates neråt om man vill skapa någon typ av försänkning, sen finns det en klockren vägmodul där gatan då är 2 plates lägre , dvs man får till en trottoar kant.. Mm. , sök på o du ska finna..

Med vänlig hälsning, Manne
Tack för beskrivningen, då fattar jag  :)

Manne

Dagens testbygge..

En Rälsbit till :):):)

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Wineyard


robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.