Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2023

Startat av Corpset, 03 december 2022 kl. 17:20

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

#15
Citat från: Magnus den store skrivet 14 december 2022 kl. 19:53Då har nya modulhuset presenterats. Jag såg knappt något intressant, men jag har å andra sidan inte tittat så nog. Det enda jag såg som lockade mig var ett nytt instrument.

Då är nya BAM mer intressant med många bitar i nya färger och tryck: orange klossfigur...

Det var ju typiskt! Den enda färgkarta som jag har komplett är helt plötsligt inte det längre. När är riliisdatum?

Mycket trevlig ståfela! Är basistens frisyr också ny?

Tillägg:
Nu har jag kollat setet på hemsidan också. Risken är stor att jag hamnar i modulhusträsket :P

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 14 december 2022 kl. 21:39Är det här en Tile, Modified 2x4 Inverted på en ny Plate, Modified för gångjärnet?

Det stämmer.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Storm_666

Många nya fina bitar som kommer 2023. Tack till er som rapporterar och tipsar ;D 

Eriol

Citat från: andreaseldh skrivet 15 december 2022 kl. 04:24
Citat från: Magnus den store skrivet 14 december 2022 kl. 19:53Då har nya modulhuset presenterats. Jag såg knappt något intressant, men jag har å andra sidan inte tittat så nog. Det enda jag såg som lockade mig var ett nytt instrument.

Då är nya BAM mer intressant med många bitar i nya färger och tryck: orange klossfigur...

Det var ju typiskt! Den enda färgkarta som jag har komplett är helt plötsligt inte det längre. När är riliisdatum?

Mycket trevlig ståfela! Är basistens frisyr också ny?

Tillägg:
Nu har jag kollat setet på hemsidan också. Risken är stor att jag hamnar i modulhusträsket :P

Jag trodde också frisyren var ny, men den har faktiskt kommit i några set tidigare: 79687

CopMike


Part 3386 - mycket info på New Elementary - tack för tipset the_brickaholic :D !

Skafte

Jag bläddrade igenom New Elementarys lista över nya bitar för januari, den var rätt rejäl.

"Tyvärr" innehöll den inte mindre än tio recolours jag villhöver till mina färgsamlingar.  ::)

Intressantast i övrigt är kanske ljuset 37762 i Reddish Brown och nya vinkeln 77844 Plate, Corner 3x3.

Brick 2x8 i Neon Yellow - när kommer 2x4?

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2023 kl. 10:23Jag bläddrade igenom New Elementarys lista över nya bitar för januari, den var rätt rejäl.

"Tyvärr" innehöll den inte mindre än tio recolours jag villhöver till mina färgsamlingar.  ::)

Intressantast i övrigt är kanske ljuset 37762 i Reddish Brown och nya vinkeln 77844 Plate, Corner 3x3.

Brick 2x8 i Neon Yellow - när kommer 2x4?

Ska vi nominera bitar till bulken 2024 redan?  ;D

Tittade igenom snabbt o blev intresserad av busken i RB o fjärilen med tryckta vingar samt salamandern!

robinnilsson403

Nominera till denna bulken? Man vet väl inte vad som kommer med.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

embe

Citat från: CopMike skrivet 02 januari 2023 kl. 08:14Part 3386 - mycket info på New Elementary - tack för tipset the_brickaholic :D !

Kul att lego tar fram nya bitar, men...

För egen del så behöver jag snarare färre än fler möjligheter  :-\

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 02 januari 2023 kl. 08:14
Part 3386 - mycket info på New Elementary - tack för tipset the_brickaholic :D !

Jag kan inte hitta biten på BrickLink. Vet någon vilket set den dyker upp i?

Magnus den store

Vet inte men det är bara som släppts. Resterande kommer 1 mars:



Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars



Nya bitar som tar Speed Champions bilar närmare marken samt med möjlighet att ha tiles eller curved slopes ovanpå stänkskärm utan att det blir väl högt. Känns som ett design-team som gått full AFOL. ;)


Artikel hos New Elementary
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 06 februari 2023 kl. 12:56Nya bitar som tar Speed Champions bilar närmare marken samt med möjlighet att ha tiles eller curved slopes ovanpå stänkskärm utan att det blir väl högt. Känns som ett design-team som gått full AFOL. ;)
Kul, jag tänkte precis posta en länk till samma artikel, och jag tänkte på dig när jag läste om den nya chassi-biten eftersom den är fem pluppar bred i sittbrunnen, som du brukade bygga dina bilar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eriol

Visst är väl det här en ny växtbit?

nyväxt.JPG

Magnus den store

Citat från: Eriol skrivet 07 februari 2023 kl. 16:47Visst är väl det här en ny växtbit?

Jag känner inte igen den. Vilket set?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.