Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävlingsbidrag: Det gamla klostret

Startat av Wineyard, 30 november 2012 kl. 14:24

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Alldeles uschligt snyggt! Men inte speciellt skrämmande  ;)  Det blir mer Oh!, Ah! i stället för Huuu! eller Hjälp!

Gideon

Kan bara instämma i hyllningskören, grymt välgjort bygge!
Är det bara en synvilla eller har du byggt väggarna under bågarna på vissa ställen, inklusive med skottgluggarna, bara ½ stud in? Hur har du fått till det så bra uppe i bågen i så fall?

janimakaj

helt fantastiskt bygge!! riktigt snyggt..  :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Odidoma

Fantastiskt snyggt, här kommer jag hämta inspiration! Väldigt många bra detaljer!

Wineyard

Tack igen! :)
Citat från: Gideon skrivet 30 november 2012 kl. 17:43
Kan bara instämma i hyllningskören, grymt välgjort bygge!
Är det bara en synvilla eller har du byggt väggarna under bågarna på vissa ställen, inklusive med skottgluggarna, bara ½ stud in? Hur har du fått till det så bra uppe i bågen i så fall?
Det är 1/2 stud in, det är en enkel kombo av 3659,3794b och 4865b.

Gideon


de Gothia

Oj, är jag en del av din inspiration till detta magnifika bygge!? Då känner jag mig oerhört hedrad för detta är ett av de snyggaste byggena jag sett på väldigt väldigt länge!

Så många snygga detaljer, lösningar och färg kombinationer som gör det hela till ett mästerverk!

Jag gillar även användandet av säckpipegubbens mössa till dina gubbar! De passar bra in! :)

Anders67

Härliga detaljer, mäktigt bygge men inte så ruskigt!

sweMezza

Väldigt snyggt och imponerande bygge!


Tie Fighter


Wineyard


Barbaroux

Kan bara stämma in i hyllningskören. Ett av de bättre borgbyggen jag sett på länge. Nu kan vi lägga till även Wineyard på listan över inspirationskällor.

Wineyard

Min käre svåger satt och lekte med mitt slott i Ps, och gav den en något mer skrämmande look:

Lego Castle - The Old Monastery by Ichthuz, on Flickr

Legebarn

Fy fan vad snyggt! Riktigt, riktigt snyggt alltså! Bra jobbat och planerat!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.