Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 08 januari 2016 kl. 16:40
Citat från: andli skrivet 08 januari 2016 kl. 15:44
Hur gör ni som uppdaterar listan? Hur kommer ni ihåg vad som låg var? Foto/Film? Redigera i butik?

Det ju lätt att hålla reda på vilka nya bitar som tillkommit (särskilt nu då de hängt dit lappar på lådor med nya bitar) men det knepiga är att komma ihåg vilka som åkt bort. Så jag fotar väggen och uppdaterar när jag kommer hem.
Fantastisk tjänst du gör för oss lantisar! Kerp it up!
Hoppas dock såklart att bördan delas av andra Swebrickare så vi kan hålla jämna steg med rotationen utan att du behöver lägga allt för mycket byggtid på att fippla med arket :)

simme

Citat från: Peter S skrivet 08 januari 2016 kl. 18:26
Största problemet är att min iphone inte uppdaterar google-arket. Det hade varit superlätt om det funkade och även en liten rättning hade varit bättre än ingen. Men nu drar jag mig för allt besvär det innebär med fotografering och tolkning av bilderna. Och med tanke på hur fort bitarna byts känns det som om man inte har någon användning av arket heller. Var det någon mer än Dalle som hann se de svarta cheese-bitarna?

Samma har, Windows fungerar inte så bra med Google drive heller... Jag han med en halv liten kopp av de svarta cheese-bitar, mistänker nästan att de tömmer och byter bitar innan de är slutsålda, de finns bitar bakom plexiglaset som man inte kommer åt så lätt, även dom verkar försvinna snabbt...

Lordflintstone

Simme:
Jag han med en halv liten kopp av de svarta cheese-bitar, mistänker nästan att de tömmer och byter bitar innan de är slutsålda, de finns bitar bakom plexiglaset som man inte kommer åt så lätt, även dom verkar försvinna snabbt...
[/quote]

Jag kan bekräfta att det tar bort när det är lite kvar och inte har mer av samma att fylla på, eftersom jag såg och snackade med en trevlig anställd när han gjorde det.
antagligen samma direktiv som alla affärer, det skall se fullt ut.

andli

Vi kanske ser här varför alla andra butikers lister heller aldrig riktigt ser ut att stämma eller uppdateras väldigt sporadiskt?

Tråkigt att höra att det funkar dåligt från telefoner.

Jag tror jag återställer dokumentet så som det varit hela tiden, så kan de som vill uppdatera.
Tror dock fortfarande på två datumfält, så man kan se vilka bitar som är "standard"
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

lindyhep

Vad kopparna kostar och vilka som finns är en återkommande fråga. Andli, kan du uppdatera förstaposten med den infon? Och så undrar jag om det inte skulle gå att lägga en rad i arket med den infon också. Eller en flik med den och kanske mer info (vet inte riktigt vad men länkarna till hur man kan packa burkar kanske....spånar....huruvida liten eller stor burk är bäst...)

andli

Det står redan i arket, nu förtydligat med "SEK" :)
Slänger in det i förstaposten med...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

lindyhep

Ja men....det gör det ju. Jag har ju tom sett det själv tidigare. Och ändå såg jag inte det nu ;)

byStfn

Var nyss förbi väggen och nytt (utgår från dokumentet) var följande (från minnet):

1x2 tile röd
1x2 cheese slope vit
1x4 plate svart
2x2 plate gul
1x2-1x2 bracket grön

2x2 tiles i Lbg fanns bara det som var bakom plasten efter att jag fullt upp någon kopp.

andli

#113
Jag har en dagsfärsk video från butiken :)
Det kommer komma en uppdatering!

Nu är det verkligen bara bottenskrap kvar av LBG  2x2 tiles,
Jag fick verkligen plocka de en och en från botten nu, efter det att CopMike fyllt två små burkar, och jag en halv stor :D

Det stod också en hel del lådor framplockade, som en icke swebrickare önskat fram, och jag fick mig en liten burk gröna headlight bricks :)
Verkar finnas massor av lådor där bak i gömmorna...

Det var relativt tomt i butiken för övrigt (var där 16.00), och de har CMF 14(?monster) kostar nu 20 kr!!

edit: Nu har jag gått igenom min film, soundtracket består av CopMike förklarandes hur man packar en burk effektivt :D
Det saknas VÄLDIGT många element ID i google arket just nu...
Och kanske ett och annat lite annorlunda namn :)

Om någon har lust att leta elementID finns rådatan här
https://drive.google.com/file/d/0B92P1knR43RAc3RpZ0NjR0VyZkU/view?usp=sharing
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

lingonfil

Jag har uppdaterat arket, men det verkar som att hela fliken 'old stock' är låst för redigering. Så jag var tvungen att lägga till en ny temporär sida för utgående bitar.

Nya bitar:
Brick 1x4 LBG
Tile 2x2 Orange

andli

Va fasiken, tyckte jag satt och redigera i inkognito mode bara för att testa det hela...

update:
Nu funkar i alla fall de tre övre raderna på OldStock, för att skydda bildalgoritmen så behöver man bara kopiera in namn,färg och nummer.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Lordflintstone


lingonfil

Det är rätt märkligt att man har dess två bitar:

       
  • Wedge plate 4x2 Right
  • Hinge Plate 1 x 2 Locking with 1 Finger on Side
Jag antog att det bitarnas motpart snabbt skulle komma upp, men det verkar inte ens som de har dessa på lagret bakom. Lite märkligt.

Lordflintstone

Citat från: lingonfil skrivet 23 januari 2016 kl. 23:16
Det är rätt märkligt att man har dess två bitar:

       
  • Wedge plate 4x2 Right
  • Hinge Plate 1 x 2 Locking with 1 Finger on Side
Jag antog att det bitarnas motpart snabbt skulle komma upp, men det verkar inte ens som de har dessa på lagret bakom. Lite märkligt.
Säkert någon som missat när det skickade i väg lådorna.

ByggareDan

Citat från: Lordflintstone skrivet 24 januari 2016 kl. 07:59
Citat från: lingonfil skrivet 23 januari 2016 kl. 23:16
Det är rätt märkligt att man har dess två bitar:

       
  • Wedge plate 4x2 Right
  • Hinge Plate 1 x 2 Locking with 1 Finger on Side
Jag antog att det bitarnas motpart snabbt skulle komma upp, men det verkar inte ens som de har dessa på lagret bakom. Lite märkligt.
Säkert någon som missat när det skickade i väg lådorna.

Eller så hade dom överproduktion av högervingar o hanbiten o tänkte passa på o bli av med dom.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.