Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Eventtävling] Bygg ett tåg

Startat av Ozp, 20 maj 2019 kl. 09:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Tävlingen är i högsta grad levande. Den kommer att avgöras vid eventet i Hässleholm, när det blir.
Även de som redan visat upp sina byggen kan delta eftersom det är en jury från modelljärnvägsföreningen som avgör vinnaren, och för dem är alla bidrag nya.

o0ger

Då har man ju nästan ett år på sig nu att bygga nåt! (om man inte redan har börjat  ::) )
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Åh så bra! Hade helt glömt av! Då ska jag damma av mina gamla skisser!

Skafte

*Spark* på mig själv att uppgradera min rälsbuss till 7 studs bredd! :)

andreaseldh

2020 tänkte jag ställa upp med X 2000, som har genomgått en stor ombyggnad sedan lokalutställningen Kloss på Kloss 2019. Men nu när det blev framflyttat till 2021, så hann jag färdigställa ytterligare ett tåg, nämligen Relativitetsteorin! Får jag ställa upp med båda två?

Ozp

Citat från: andreaseldh skrivet 15 januari 2021 kl. 15:32
2020 tänkte jag ställa upp med X 2000, som har genomgått en stor ombyggnad sedan lokalutställningen Kloss på Kloss 2019. Men nu när det blev framflyttat till 2021, så hann jag färdigställa ytterligare ett tåg, nämligen Relativitetsteorin! Får jag ställa upp med båda två?

Nej, - Endast 1 bidrag per medlem enl reglerna

andreaseldh

Citat från: Ozp skrivet 15 januari 2021 kl. 15:41
Nej, - Endast 1 bidrag per medlem enl reglerna

Okej! Tur att jag har hela 7 månader på mig att bestämma mig för vilket det blir. Båda kommer att visas upp i vilket fall som helst.

Ozp

Vill bara påminna om att denna tävling fortfarande gäller.
Som det ser ut just nu kan vi köra eventet i April 2022.
Så nu ca 6 månader på er om ni inte redan börjat bygga...

andreaseldh

Mina tåg är redan färdiga. Återstår bara att välja vilket jag ska tävla med. Hur ska jag kunna bestämma mig på bara 6 månader?

o0ger

ehm... kan ens bidrag tävla utan att man själv är på plats?   :-\
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Citat från: o0ger skrivet 07 februari 2022 kl. 11:03
ehm... kan ens bidrag tävla utan att man själv är på plats?   :-\

Om du kan få någon annan att ställa upp och ta ner det, ser jag inga problem.

Godtfred

Anmälan till eventet är som en vanlig MOC om jag förstår det rätt. Kommer alla tågen i tävlingen placeras bredvid varandra eller utspridda vid respektive utställare? Tänker på handhavande, batteribyte och service av rörliga objekt så klart...

Ozp

Tanken var att de skulle stå tillsammans. Men vi kanske får omvärdera det i den slutgiltiga layoutplaneringen.

o0ger

Tyvärr så blev min transport sjuk så nu får någon annan vinna tävlingen istället  ;D 8)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.