Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[REC] 75099 Rey´s Speeder SW VII

Startat av shutter, 11 oktober 2015 kl. 11:26

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter


Lovande framsida! Includes 2 minifigures: Rey and Unkar's Thug with a crowbar. Från 2015.


Baksidan visar rörliga delar men ger den oss också en hint om själva filmen, kampen om den gyllene kofoten? There's also a detachable sled with space for a minifigure when Rey must make a quick escape down the desert dunes!


Lådan innehåller två märkta påsar, bruksanvisning och stickers. sammanlagt 185 bitar exklusive minifigs.


Nya/intressanta delar är bland annat Black Bar 3L 87994, Technic, Brick 2 x 4 x 1 1/3 with Holes and 2 x 2 Cutout 18975, Vehicle, Spoiler 2 x 4 with Handle 98834, Dark Red Mini Blaster/Shooter 15403


Första påsen bygger chassit till speedern. Nedre utblåset öppnar motorhuvens båda sidor där ett förvaringsutrymme döljer sig.


Färdig är speedern 9cm hög, 14cm lång och 5cm bred, vilket den har fått kritik för genom att vara på tok för stor till minifigurerna. Men å andra sidan är de flesta rymdskeppen i Star Wars serien för små. (Jag räknade på Imperial Star Destroyer i minifigurskala och kom fram till att LEGOversionen skulle vara 42 meter lång 8) )
Listpriset på S@H för setet är 299 kr.
Färgvalet Dark red ger ett moget intryck och minifiguren Rey har en helt ny hårbit och ny mask i tan.
Wow-faktorn begränsas till öppningsbara luckor men swosch-faktorn är god, liksom hållfastheten. (Minishooter räknar jag inte som wow-faktor). Kursiv text saxad från LEGO S@H. Eftersom jag bara recenserar set jag tycker om får ni ta betygsättning med en nypa salt, men utan att ha sett filmen för jämförelse ger jag betyget 5 av 5.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.