Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Har just byggt Skönhetssalongen. Valde att bygga utan instruktionerna (förutom sista sidan och bilden på det färdiga bygget där) och det gick till större delen bra. Perukhuvudet syntes dock inte särdeles bra på nån av bilderna så det fick jag bläddra lite i instruktionen för att få rätt på. En teknikaxel som skulle sitta i en av utanfördekorationerna hade jag också kvar på slutet och fick leta fram. Och sen missade jag visst att hundringen skulle ligga i lådan :)


knalltoss

Efter att ha satt byggstopp på mig själv för att få ett rum i huset färdigt så har jag äntligen byggt Pet Shop!
Tyckte det var kul med två småhus som omväxling till ett stort som i de övriga modulhusen!
Fast ser ändå fram emot att börja bygga Town Hall!
/Rikard

grip

#47
Byggde i dag SW , ja inget särskilt med det, förutom att det var det första nya set jag byggt i modern tid, ja efter 1985 sisådär...Härlig känsla med nya bitar måste man säga...Är ju ny som vuxenbyggare så jag tänkte prova lite olika teman, för att se om något ger mersmak. Vad jag tyckte om här, var figurerna, otroligt fina för mig som kommer från en annan tid ha ha... Efter detta får det nog bli något ur City, någon som har ett bra tips här, på ett mindre set, som ändå speglar temat?

Tommy_la

Citat från: grip skrivet 19 juni 2012 kl. 22:21
Byggde i dag SW , ja inget särskilt med det, förutom att det var det första nya set jag byggt i modern tid, ja efter 1985 sisådär...Härlig känsla med nya bitar måste man säga...Är ju ny som vuxenbyggare så jag tänkte prova lite olika teman, för att se om något ger mersmak. Vad jag tyckte om här, var figurerna, otroligt fina för mig som kommer från en annan tid ha ha... Efter detta får det nog bli något ur City, någon som har ett bra tips här, på ett mindre set, som ändå speglar temat?


Det är svårt att ge några tips, smaken är ju så olika. Kanske något fordon i storleksklassen eller ? Fast jag har inte byggt dom själv heller. Du får nog välja något på egen hand. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Gray

Citat från: grip skrivet 19 juni 2012 kl. 22:21
Byggde i dag SW , ja inget särskilt med det, förutom att det var det första nya set jag byggt i modern tid, ja efter 1985 sisådär...Härlig känsla med nya bitar måste man säga...Är ju ny som vuxenbyggare så jag tänkte prova lite olika teman, för att se om något ger mersmak. Vad jag tyckte om här, var figurerna, otroligt fina för mig som kommer från en annan tid ha ha... Efter detta får det nog bli något ur City, någon som har ett bra tips här, på ett mindre set, som ändå speglar temat?

Inte City-set, men jag skulle vilja tipsa om och från Alien Conquest-temat. Beror ju helt på vad du är intresserad av, men båda är bland de bästa setten för deras prisklass i min mening. Fina minifigurer, och roliga byggen. 7052 inkluderar en ljusbricka och en gripfunktion för att fånga upp minifigurer vilket är svårt att inte leka med även om man är vuxen. Tyvärr är Alien Conquest på utgående, men det är fortfarande inga problem att få tag på dem (7051 kostar runt 180:- medan 7052 går för 250:- på svenska onlinebutiker. Går att få ännu billigare på Amazon.co.uk). Själv tycker jag de ger bra mycket bättre uppfattning om LEGO år 2012 än City-setten som oftast är bland de enklaste LEGO-set att bygga.

Roger Brickjet

Håller med Gray om att City-seten är enkla men de som Tommy_la rekommenderar (" eller ") innehåller en del roliga funktioner och bitar, framförallt gillar jag "låsfunktionen" (med en 88072) på husvagnen i .

insurrection

Idag blev det ett snabbt litet bygge: Toy Story Polybagen # - Alien Space Ship. Öppnade den mest för att jag ville ha gubben men tänkte jag lika gärna kunde sätta ihop den när jag ändå var igång. Lite gullig var den allt :)

bileam

I går kväll byggde jag ihop lillsyrrans gamla inför hennes bröllop i dag. Tänkte hon kunde få tillbaka det nu... Insåg behovet av att införa lite sortering i mina bitar, färg funkar inte längre...

Pekblom

Byggde SW Imperial V-wing Starfighter 7915 med sonen.
köpte några stycken som priser midsommar tävlandet i går och lyckades vinna med en hem också (alla barn kom först så klart)  ;)
Jag köpte just detta set efter som dett SKALL vara SW och detta sett var hyfsat billig på webhallen.
Settet är riktigt roligt. Med vingarna som kan snurra och en för mig ny R2-D2 robbot (sw303: R2-Q2). Rekomenderas varmt.

marpe

The battle of Naboo byggs lätt av en legovan femåring. I den åldern är 12 gubbar med starwarspoäng det samma som kondenserad lycka. Skeppet är snyggt istället för gråtrist. Pappan noterade att det finns fina bitar dark tan som snart går att lägga vantarna på. Skeppet saknar kraftsköldar mot småsyskon och kommer därför att haverera snabbare än andra provade SW-skepp. Förväntar mig gråt och elände de närmaste dagarna... Men alla vet ju att det slutar lyckligt. Pappan får sina legobitar i dark tan.  :)

haberg

Har inte byggt ihop den ännu, men gjorde (tror jag) ett fynd på TRU i Norrköping igår. Ett City Public Transport för 549 kr! Gillar framförallt spårvagnen i det setet, kommer förhoppningsvis passa in bra i min planerade framtida stad. :)

/haberg

Pekblom

10219 Maersk Train..
I natt och i dag byggde jag 10219 Maersk Train och blev lite besviken. >:(
Jag hade förväntat mig lite tryck på bitarna. Jag har inte läst forumet så noga och antar att någon annan redan har påtalat detta men nu måste jag bara få gråta ut mot forumets breda axel. Jag har längtat efter dessa tåg rätt länge men det tog en stund tills läget med tåg till bra pris och pengar i plånboken infann sig. Jag gillar fortfarande tåget och speciellt de ljusblå bitarna som jag förgäves försökte få andra att intressera sig för på lugbulk men hallå klistermärken som skall sitta över flera bitar och klistermärken för att byta färg på en bit som under fönstret vad blir nästa grej? Ett helt enfärgat modul hus med fyra heltäckande fasad klistermärken?  :o

Kwagge

Ännu ett hus från Creator serien byggdes igår kväll. Denna gång var det . Ett härligt hus i sköna färger. Ska lätt bli fler set av detta så man kan ha de olika varianterna uppbyggda tillsammans. Några fler surfare från samlarfigurerna får också komma på fest!


Peacegrove

#59
Citat från: Pekblom skrivet 27 juni 2012 kl. 21:03
10219 Maersk Train..
I natt och i dag byggde jag 10219 Maersk Train och blev lite besviken. >:(
Jag hade förväntat mig lite tryck på bitarna. Jag har inte läst forumet så noga och antar att någon annan redan har påtalat detta men nu måste jag bara få gråta ut mot forumets breda axel. Jag har längtat efter dessa tåg rätt länge men det tog en stund tills läget med tåg till bra pris och pengar i plånboken infann sig. Jag gillar fortfarande tåget och speciellt de ljusblå bitarna som jag förgäves försökte få andra att intressera sig för på lugbulk men hallå klistermärken som skall sitta över flera bitar och klistermärken för att byta färg på en bit som under fönstret vad blir nästa grej? Ett helt enfärgat modul hus med fyra heltäckande fasad klistermärken?  :o

Jag som trodde/hoppades att dom slutat placera klistermärken över fler än en legobit :/


Själv har jag byggt ihop mitt...
() Godståg
() Lastbil med Tipp
() Mining Lastare och Tippbil

Efter det fick jag en sug att fortsätta sortera mitt lego. Tyvärr var inte alla lika glada som jag...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.