Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Unikitty

Startat av V.L.flower, 12 april 2024 kl. 18:22

Föregående ämne - Nästa ämne

V.L.flower

Ok... Jag skulle inte visa henne, förrän hon var klar... Ok, jag skulle inte bygga något så bitkrävande...

Ok. Nu blev det så ändå.
Några har sett, men det har varit hemligt  ;)

Jag hade tänkt att bli klar till årliga i Sundsvall, men så kom livet i vägen.
Så här kommer en tjuvkik på mitt projekt.
För annars kanske någon annan hinner göre en likadan, innan min är klar...  ;) Eller... Kanske inte.


Det kan tyckas vara ett enkelt bygge, med raka former och tydliga mått, men jag liksom glömde att det handlar en hel del om tyngdpunkt och storlek (bitbrist) också.
Huvudet skall kunna placeras ovanpå främre delen (där originalets stud är) och förhoppningsvis kunna vridas antal grader...
Jag försöker följa storleksförhållanden skalenligt så gott det går, men med en fri stil. jag vill ändå att hon känns "rätt" och inte har för mycket utstick.

Hornet är lite knepigt, eftersom jag vill att hon är "brick-byggd" och lite "klumpig", inte med snot-metod. Samma med svansen.
Jag tror att jag gör någon form av grönska på de delat som blir "tak"...öronen, svansen...
"Hålen in i kroppen, har halva grundens djup, för att skapa stabilitet. Rumen i kroppen är inte klara. Det finns ingen baksida, av både bitbrist-skäl och för tex. möjlighet att nå belysning från baksidan mm.

Vi får se hur och när hon blir klar. Huvudet har jag inte ens börjat på, som ni ser. Jag vill att det händer något däri och jag måste tänka på balansen i tyngd. Tyngden på huvudet skall centreras i mitten, på "halsen", som har en fast stomme ner till botten, rakt igenom kroppen.

Kanske har någon något tips.
...Vad kan hända i svansen?
Varsågod å kik  :)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Joyride

Uj uj uj, det blir stort  :o ;D
Verkligen roligt bygge - you had me at rummet med giraffkostymerna! 
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.