Klossfestivalen 2024 - UPPSALA lördagen 30 mars på Fyrishov

Startat av Klossfestivalen, 04 juli 2023 kl. 18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen



Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i Uppsala lördagen den 30 mars!

Deadline 18 mars att anmäla sig själv
Deadline 18 mars att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/r6Us1uNb56DnRa3D6

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/X8QHfMR5wibJ3MmL7

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i UPPSALA på Fyrishov:

Lördag kl.10-17 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i UPPSALA:

Fredag 29 mars
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker på via kortsidan mot idrottshallarna - det är till vänster om huvudentrén ett par hundra meter. Vi kommer att ha stora skyltar ovanför den entrén där det står Klossfestivalen - Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering.
Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er.
17:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  Fyrishov stänger

Lördag 30 mars
08:00  Fyrishov öppnar för utställare att komma in - då det endast är en dag, så vet du att du kommer och ställer upp lördagen och behöver mer tid dvs komma in tidigare än kl.08.00, så skicka iväg ett mail om detta.
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare - cirka 500st
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Fyrishov Stänger


Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.17.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen - troligtvis hämtar ni maten och kan sedan gå till er VIP-lounge
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler det i anmälningsformuläret
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 30% rabatt

Deadline 18 mars att anmäla sig själv
Deadline 18 mars att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/r6Us1uNb56DnRa3D6

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/X8QHfMR5wibJ3MmL7



PARKERING
Som det ser ut just nu får vi inga parkeringstillstånd. Worst case löser vi det som i Malmö att vi ersätter era p-biljetter.

HITTA HIT
Adress: Idrottsgatan 3, 753 33 Uppsala

POSTER
Har bifogat en poster stående i pdf-format för er som efterfrågat som vill printa och sätta upp på arbetsplatser osv.

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se


Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Sirre

Fantastiskt kul att det kommer tillbaka till Uppsala!!

Mindre kul att jag återigen är bortrest under påsken :'(

Svartkrut


Nilsson.calle

Hoppas att jag får ihop det så att jag oxå kan vara med.

Klossfestivalen

Hej på er.

OBS! Vi kommer till Uppsala men endast under en dag - lördagen 30 mars.

Mer info kommer.

Under december kommer det upp anmälningsformulär.


Ha en fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Eriol

Bara påskafton alltså?

Men det blir nog bra ändå. Jag räknar med att komma.  :)

matgri

Hmm. Påsklovet för Stockholm. Kommer nog vara ont om biljetter. Fick inte tag i några senast det var i Uppsala.

dalle



Jesper_Lundgren


MrUzagi

Kommer så klart när det är i Uppsala. Även om det bara är en dag.

ArfMan

 :'( ... tyvärr... påskafton är för familjen... jag blir varken utställare eller besökare

Emma

Hmm. Min jobbhelg. Meeen. Jag jobbar ju med att köra mellan Sundsvall och Stockholm. Kanske har jag tur och får en tur (!) så jag kan kika förbi!

Kiivi

Citat från: Klossfestivalen skrivet 06 december 2023 kl. 10:17Hej på er.

OBS! Vi kommer till Uppsala men endast under en dag - lördagen 30 mars.

Mer info kommer.

Under december kommer det upp anmälningsformulär.


Ha en fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
Hej! Hur funkar det med anmälan till klossfestivalen i Uppsala? Jag gillar att delta men har ingen aning hur det funkar. Vad kan man göra? Kommer där mer informationen i december. För december slutar snabbt och jag kunde inte hitta något om det på klossfestivalens web sidan.
Tack för hjälpen!

dalle

Citat från: Kiivi skrivet 30 december 2023 kl. 10:14Hej! Hur funkar det med anmälan till klossfestivalen i Uppsala? Jag gillar att delta men har ingen aning hur det funkar. Vad kan man göra? Kommer där mer informationen i december. För december slutar snabbt och jag kunde inte hitta något om det på klossfestivalens web sidan.
Tack för hjälpen!

Du får ha lite tålamod. Anmälan brukar dyka upp cirka en månad innan eventet. Info brukar likna tidigare Klossfestivaler. Så du kan kolla på tidigare endagars för att få en uppfattning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.