Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lägga till nya bitar i LDD

Startat av o0ger, 09 oktober 2020 kl. 09:50

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Ville bara tipsa om att det finns en tråd på Eurobricks som beskriver hur man kan lägga till nya bitar i LDD.

https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/177795-key-topic-ldd-new-parts/

Det är Eurobricks-användarna själva som har knäckt hur man uppdaterar databasen och det kommer nya bitar hela tiden! Connection points funkar inte helt perfekt, men för oss som fortfrarande föredrar LDD framför Stud.io är detta välkommet.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 09 oktober 2020 kl. 09:50
Ville bara tipsa om att det finns en tråd på Eurobricks som beskriver hur man kan lägga till nya bitar i LDD.

https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/177795-key-topic-ldd-new-parts/

Det är Eurobricks-användarna själva som har knäckt hur man uppdaterar databasen och det kommer nya bitar hela tiden! Connection points funkar inte helt perfekt, men för oss som fortfrarande föredrar LDD framför Stud.io är detta välkommet.

Har du koll på hur man uppdaterar?
Lär man ladda ner alla filer och sen mata in dem i ordning, eller kan man bara ta den sista och få med allt?

o0ger

Jag bara antog att de lägger till allt i den senaste hela tiden. Så jag tog version 20200924.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 09 oktober 2020 kl. 11:08
Jag bara antog att de lägger till allt i den senaste hela tiden. Så jag tog version 20200924.
Får bli en test när man kommer hem =)

crowwlime_

Spännande och höra vad ni tycker om det. På min nya dator laddade jag ner Stud.io istället just på grund av bristen på nya bitar.

Joacim

Tack för tipset det gillas skarpt! Ska bara komma åt datorn och ladda ner det, när man är hemma igen.

Peter S


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.