Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Radiostyrd VW Buss

Startat av Cyrix, 29 januari 2021 kl. 10:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Cyrix

Äntligen klar med min version av VW bussen.

3st Medium motorer och ett par lampor har jag knökat in utan att förstöra så värst mkt av orginalinteriören.


Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Valthornet

Riktigt fint!!
Underbart att ingen av motorerna eller batterilådan syns. Hade gärna sett undersidan av bussen, hur du har löst allt.

Cyrix

Citat från: Valthornet skrivet 29 januari 2021 kl. 13:31
Riktigt fint!!
Underbart att ingen av motorerna eller batterilådan syns. Hade gärna sett undersidan av bussen, hur du har löst allt.

Efter nästa Bricklink order visar jag gärna den, är ett lappverk just nu....
Kommer iofs inte synas så väl där heller, då nästan hela botten kommer vara täckt med Plates.

CopMike

Smart och snyggt monterat som redan nämnt - bra klossat :D!

Cyrix

Nu finns det instruktioner om någon mer vill bygga om sin buss:)
https://rebrickable.com/mocs/MOC-64460/

Cyrix

Citat från: Valthornet skrivet 29 januari 2021 kl. 13:31
Riktigt fint!!
Underbart att ingen av motorerna eller batterilådan syns. Hade gärna sett undersidan av bussen, hur du har löst allt.

Fixade till undersidan, men hade inte plates i rätt färger, tanken är att alla ska vara svarta.

Cyrix

Citat från: Valthornet skrivet 29 januari 2021 kl. 13:31
Riktigt fint!!
Underbart att ingen av motorerna eller batterilådan syns. Hade gärna sett undersidan av bussen, hur du har löst allt.

Och en bild på taket underifrån.

Stigge72

Första tanken när jag läst texten, men inte sett filmen, var "har han satt en motor på vardera bakhjulet?".

Snyggt att få in så mycket funktion och elektronik, dessutom utan att förstöra inredningen.

Cyrix

Tror att kommande porschen får bli nästa projekt att motorisera.
Får se om jag får lite byggabstinens och kollar på Minin innan dess, har inte sett någon som motoriserat den med "motorn" och bagaget kvar, men tror att det ska gå att lösa.

MarLar

Mycket snyggt. Såg en sådan klassiker passera på E20 härom dagen. En kan ju inte låta bli att kika lite extra.

andreaseldh

Citat från: Cyrix skrivet 01 februari 2021 kl. 11:30
Tror att kommande porschen får bli nästa projekt att motorisera.
Får se om jag får lite byggabstinens och kollar på Minin innan dess, har inte sett någon som motoriserat den med "motorn" och bagaget kvar, men tror att det ska gå att lösa.

Väntar med spänning! När jag byggde styrning för Hundkojan behövde jag bara offra lådan för reservhjulet. Antar du utmaningen att göra Hundkojan framhjulsdriven?

Cyrix

Citat från: andreaseldh skrivet 02 februari 2021 kl. 03:00
Väntar med spänning! När jag byggde styrning för Hundkojan behövde jag bara offra lådan för reservhjulet. Antar du utmaningen att göra Hundkojan framhjulsdriven?

Oj, framhjulsdriven är nog en riktig utmaning, tror det kan vara snudd på omöjligt med tanke på att man förmodligen måste bygga med "virtual pivot" styrning, precis som jag ser att du gjorde.
Min tanke var att enbart offra reservhjulet, men att fuska lite och köra med CaDas batteri(liknande Buwizz), även om jag har en liten ide om att det kanske går att få in en IR reciever i princip helt gömd i motorn fram, med linsen i fronten, bakom nummerplåten ungefär.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.