Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Nilseman skrivet 24 mars 2024 kl. 20:51Idag började byggandet av min i flera år förvarade i orginalkartong 8868 Supercar. Har behandlat de stackars gulnade "vita bitarna" så nu hoppas jag den ska skina i vacker skepnad!

Känns mer som än .

Många pluppar var det förr.  :o
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nilseman

Citat från: Magnus den store skrivet 24 mars 2024 kl. 21:55Känns mer som än .

Många pluppar var det förr.  :o
Ja det stämmer helt och fullt. Lite sent och trött igår då jag skrev. Hjärnan och tangentordetvar nog inte i fas. Självklart är det 8880.  ;D

Ja det var många pluppar på den gamla goda tiden då LEGO var LEGO, inte nu som slätt meccano. Gillade gamla techinc mycket mer.

andreaseldh

Citat från: Nilseman skrivet 24 mars 2024 kl. 20:51Idag började byggandet av min i flera år förvarade i orginalkartong 8880 Supercar. Har behandlat de stackars gulnade "vita bitarna" så nu hoppas jag den ska skina i vacker skepnad!

  • Jag trodde vitt LEGO gulnade av UV/solljus. Hur har de gulnat i kartongen?
  • Vill minnas att kedjan är löjligt hårt spänd. Var beredd på att modda detta kugghjul i steg 21

8880_21.jpg

ColA

5 års presenten klar. Ett trevligt city bygge med mycket lek möjligheter.

BrickMe

Citat från: Nilseman skrivet 24 mars 2024 kl. 20:51.....de stackars gulnade "vita bitarna"
Kul, jag köpte den själv när äldsta sonen fortfarande byggde med Duplo. Den har faktiskt fått vara hel och aldrig demonterad sedan dess. Så var det där med vita bitar som exponerats för ljus...
Men det är och var en häftig bil som man bara inte kunde motstå att köpa när den såldes ut av en leksakskedja jag inte minns namnet på lade ner. Om någon har bättre minne så hade de ihop det med Hobbex (delade i alla fall på lokalen (Ikea)  i Barkarby.

andreaseldh

Citat från: BrickMe skrivet 26 mars 2024 kl. 09:38Om någon har bättre minne så hade de ihop det med Hobbex (delade i alla fall på lokalen (Ikea)  i Barkarby.

Tror det var Panduro, men leksaksföretaget kommer jag inte ihåg namnet på.

Eriol

Citat från: ColA skrivet 26 mars 2024 kl. 08:075 års presenten klar. Ett trevligt city bygge med mycket lek möjligheter.

Tycker det är oväntat mycket socialrealism av Lego att släppa ett fängelse för barn. Har det funnits såna tidigare? Setet verkar ha en del roliga bitar också, tex dom stora gallren. Funkar det att sätta studs i hålen på dom förresten?

ColA

Citat från: Eriol skrivet 26 mars 2024 kl. 22:35Tycker det är oväntat mycket socialrealism av Lego att släppa ett fängelse för barn. Har det funnits såna tidigare? Setet verkar ha en del roliga bitar också, tex dom stora gallren. Funkar det att sätta studs i hålen på dom förresten?
Dom flesta city polisstationer har ju en egen del för fängelse. 

Det fungerar utmärkt att sätta studs i hålen på dom nya gallren, dom fäster ordentligt 😊

lingonmirakel

Ninjago City Docks på god väg att bli redo att sammanfogas med övriga staden

IMG_0711.jpg

ColA

#2409
Byggde och byggde men plockade ur figsen alla fall och första gången jag öppnar ett set med papperspåsar (även småpåsarna i dom stora var i papper) 1 set av 4 var i papperspåsar

För övrigt helt underbara figurer ❤️

Jesperrydhog

Så här ser det när lego city set nya Räddningstjänst är färdig. När portarna är öppna. Lego city set Lego city set nya Brandstation 60414..jpgLego city set nya Räddningstjänst 60414..jpgSå här ser det ut när portarna är öppna. .jpgNär portarna är stängda. .jpg.

lingonmirakel

2/3-delar in i byggandet av Ninjago CityIMG_0749.jpeg

Jimmy

En fråga om någon kan svaret , har två gula borgen 375 , samma artikeln men printad av olika personer. Det roliga är att den ena är felprintad på nr 4 .
Frågan är det olika årtal ? 

danielbrrssn

Citat från: Jimmy skrivet 07 april 2024 kl. 18:25En fråga om någon kan svaret , har två gula borgen 375 , samma artikeln men printad av olika personer. Det roliga är att den ena är felprintad på nr 4 .
Frågan är det olika årtal ?
Spännande. Som jag förstått det som så är de ritade för hand, men jag kan ha fel. Då måste fel original följt med. 

GustavF

Citat från: Jimmy skrivet 07 april 2024 kl. 18:25En fråga om någon kan svaret , har två gula borgen 375 , samma artikeln men printad av olika personer. Det roliga är att den ena är felprintad på nr 4 .
Frågan är det olika årtal ?
Kom inte gula borgen i olika upplagor? Fördelat både på år och kontinent? 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.