Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

... och här kommer nästa överdrift!


BrickMe

Citat från: andreaseldh skrivet 17 maj 2020 kl. 12:42
... och här kommer nästa överdrift!
Om man inte går över till annan strömkälla.... Hur många batteribyten ska till för att se gubben snurra ett varv??

Nextuz

Citat från: BrickMe skrivet 17 maj 2020 kl. 15:30
Citat från: andreaseldh skrivet 17 maj 2020 kl. 12:42
... och här kommer nästa överdrift!
Om man inte går över till annan strömkälla.... Hur många batteribyten ska till för att se gubben snurra ett varv??

Skulle bli drygt o bara räkna kärnkraftsbytena :P

swestar

Användbar teknik?: Studs to studs


Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CopMike


Anders67


ColA


andreaseldh

Under denna självisoleringssommar har jag snöat in på Doctor Who (och kommit flera månader efter i alla MOC-trådar) och blev lite sugen på dessa figurer ...

VARNING! Figurerna är inte av LEGO.
https://www.amazon.co.uk/BBC-Mr-Men-NONE-Figurines/dp/B07811LDLX/

... men just detta 4-pack skickas inte till Sverige. Möjligen finns inte heller de övriga 11 som figurer, även om åtminstone alla 13 numrerade* doktorer finns som böcker.

Men för oss AFOL finns ju även Brickheadz! Sökningar på LEGO Ideas och BrickLinks MOC-shop gav tyvärr ingenting, men bildsökning på Google gav alldeles för många svar. Kan någon tipsa om någon bra samling, gärna med byggbeskrivning?

* De onumrerade doktorerna spelades av Peter Cushing och John Hurt.

andreaseldh

Varför driva hjulen, när man kan sparka med foten? Observera den fiffiga användningen av 2853!


andreaseldh

Dubbelspår är också onödigt!


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger



Det är exakt så här man ska använda LEGO tycker jag. Blanda bitar från 5 olika årtionden och från en massa olika teman.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 08 september 2020 kl. 17:17


Det är exakt så här man ska använda LEGO tycker jag. Blanda bitar från 5 olika årtionden och från en massa olika teman.

Jag såg det på Flickr och häpnade. Så bra!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Omöjliga figurer är ju alltid trevligt!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.