Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Hade en kompis på besök som hade med sig sin unge (9år) som aldrig typ lekt med lego så jag såg till och ändrade på de.  själv byggde jag en dumpers.

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andli

Byggt med det hett efterlängtade lugbulk-bitarna som ByggareDan så vänligt levererade till en mack nära mig!

Landskapet som skulle bli 1x5 moduverse plattor, är nu uppe i 3x6...



I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

insurrection

Byggde en provisorisk mobilkamera-adapter till stereoluppen, blev möjligt att ta helt okej bild!
(gästmyra, Formicoxenus nitidulus, på blyertspenna)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 25 oktober 2015 kl. 23:27
Citat från: dalle skrivet 25 oktober 2015 kl. 19:48
Nu när bulken har anlänt så byggde jag en till modul till PACB.
härligt! Hinner du bli klar till Uppsala?

Om man ska tro på vad Dalle skriver är den redan färdig.  :o
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

dalle

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 26 oktober 2015 kl. 07:25
Citat från: Odidoma skrivet 25 oktober 2015 kl. 23:27
Citat från: dalle skrivet 25 oktober 2015 kl. 19:48
Nu när bulken har anlänt så byggde jag en till modul till PACB.
härligt! Hinner du bli klar till Uppsala?

Om man ska tro på vad Dalle skriver är den redan färdig.  :o

Så gott som färdig och kommer vara klar till den sjunde. Bara lite sista handpåläggning kvar.  :)

Dark_Link

Rev en brandstation, blev tydligen en skiss till en ny brandstation.. :P


Lordflintstone

Citat från: AndersI skrivet 25 oktober 2015 kl. 13:43
Efter att ha läst Ny Teknik, och dessutom sett länken här på Swebrick, var jag bara tvungen att bygga en kopia av det säkra kassaskåpet av Jason Allemann (JK Brickworks) - NyT hade fel stavning på både namn och webplats, men länken fungerar!

http://jkbrickworks.com/working-combination-safe/

Bristen på lämplig radardisk (med tryck) gör det ganska spännande att försöka låsa upp igen, finns inte så mycket marginal för felvridningar.


Häftigt! Är det mycket jobbiga delar att få tag på? Skulle vilja bygga en till min son det är ju jul snart och han äskar Lego diamanter och pengar, så ett säker förvaring från lillebror skulle uppskattas.

AndersI

#3007
Citat från: Lordflintstone skrivet 28 oktober 2015 kl. 05:17
Häftigt! Är det mycket jobbiga delar att få tag på? Skulle vilja bygga en till min son det är ju jul snart och han äskar Lego diamanter och pengar, så ett säker förvaring från lillebror skulle uppskattas.

Det finns en bitlista i PDF:en som finns på http://jkbrickworks.com/working-combination-safe/

Jag har gjort en hastig markering på de bitar som (jag tror) är definitivt kritiska - allt annat bör gå att fixa på alternativa sätt (jag lovar inte att jag gjort helt rätt!).

Edit: Jag tyckte det var ett ganska enkelt bygge, blev förvånad hur fort det gick att bli färdig, även om jag inte hade allting, och framför allt inte i rätt färg.

Jag bytte t.ex. ut den tryckta parabolen (som jag inte har) mot en gammal hederlig genombruten radarskärm och klämde ett papper bakom den så jag kunde ordna streck att vrida till. Och plate 1x4 med nedåtvänd pinne bytte jag bara ut mot 1x2 med uppåtvänd, monterad lite längre ner.

Lordflintstone

Citat från: AndersI skrivet 28 oktober 2015 kl. 11:28
Citat från: Lordflintstone skrivet 28 oktober 2015 kl. 05:17
Häftigt! Är det mycket jobbiga delar att få tag på? Skulle vilja bygga en till min son det är ju jul snart och han äskar Lego diamanter och pengar, så ett säker förvaring från lillebror skulle uppskattas.

Det finns en bitlista i PDF:en som finns på http://jkbrickworks.com/working-combination-safe/

Jag har gjort en hastig markering på de bitar som (jag tror) är definitivt kritiska - allt annat bör gå att fixa på alternativa sätt (jag lovar inte att jag gjort helt rätt!).

Edit: Jag tyckte det var ett ganska enkelt bygge, blev förvånad hur fort det gick att bli färdig, även om jag inte hade allting, och framför allt inte i rätt färg.

Jag bytte t.ex. ut den tryckta parabolen (som jag inte har) mot en gammal hederlig genombruten radarskärm och klämde ett papper bakom den så jag kunde ordna streck att vrida till. Och plate 1x4 med nedåtvänd pinne bytte jag bara ut mot 1x2 med uppåtvänd, monterad lite längre ner.

Det där skall jag nog kunna skaka fram, men jag skall nog försöka minimera färg skiftningarna eftersom det är en present.

andli

Ett försök till ett motoriserat smalspårigt lok, det gick riktigt dåligt...
För ranglig kraftöverföring för att den skulle röra på sig, den stod bara och hoppade över kuggar...

Motorn låg i en vagn efter loket, och batteriet i en annan, det såg allmänt hemskt ut utöver mekanikproblemen, kanske ska satsa på lastbil i stället.. :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nextuz

Citat från: andli skrivet 29 oktober 2015 kl. 02:32
Ett försök till ett motoriserat smalspårigt lok, det gick riktigt dåligt...
För ranglig kraftöverföring för att den skulle röra på sig, den stod bara och hoppade över kuggar...

Motorn låg i en vagn efter loket, och batteriet i en annan, det såg allmänt hemskt ut utöver mekanikproblemen, kanske ska satsa på lastbil i stället.. :)

Testa o fortsätt på mitt... Har testat lite o bygga smalspår i normal legostorlek :)


ByggareDan

Byggde lite olika träd i Micropolis storlek, ska se om det går o skala upp till cb Skogen.
Sitter även o kollar in inspirationsbilder att bygga efter (läs sno rakt av  :-[ )


/ByggareDan

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ByggareDan skrivet 29 oktober 2015 kl. 18:56
Byggde lite olika träd i Micropolis storlek, ska se om det går o skala upp till cb Skogen.
Sitter även o kollar in inspirationsbilder att bygga efter (läs sno rakt av  :-[ )


/ByggareDan

Bra idéer! De lade jag till min Pinterest.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

EpsilonEta

När jag satt och vred på en chima-vinge kom jag på den här lilla grejen
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

ByggareDan

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 29 oktober 2015 kl. 19:59
Citat från: ByggareDan skrivet 29 oktober 2015 kl. 18:56
Byggde lite olika träd i Micropolis storlek, ska se om det går o skala upp till cb Skogen.
Sitter även o kollar in inspirationsbilder att bygga efter (läs sno rakt av  :-[ )


/ByggareDan

Bra idéer! De lade jag till min Pinterest.

Har väl egentligen bara samlat träden på samma bild, alla är ihopknåpade efter bilder som hittats på det stora internet.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.