Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: sjerdna skrivet 21 mars 2014 kl. 00:14
Undra om man törs flytta över ett hus och ta med och visa på tågträffen...

Klart man törs! Ju fler desto bättre!

mechamike

Jag rev min Recon ROCKA igår efter att ha snott alla bra olive slopes framför näsan på Marpe på vår parts draft (Sorry Marpe).. Så igår började jag klura på nästa fordon i Olive green.. blir ett lite större och tyngre fordon, för de där riktigt besvärliga demonstrationerna och folksamlingarna..  8) Men så slogs jag av tanken att det vore bättre att använda bitaran till mitt helikopterbygge..  så då började jag bygga på lite annat och vips blev jag sittande till kl 02:00  ::) med mitt  SHIP (ska slänga upp lite bilder där strax..)
?

Eigenbrötler

det verkar som att det blev någon form av värdetransport, inspirerad av .

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Eigenbrötler

Jag fick en impuls idag att bygga en skänk till min MiniMe-WorkEdition  ;D



Den nyfikne kan se ungefär hur det var tänkt att se ut här i min lilla film från jobbet:
https://www.youtube.com/watch?v=EpfXVDc7vXY


Jag insåg precis att MiniMe borde ha handskar... sååå, bortse från den detaljen...  ::)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Lundgren

Har byggt lite på en utav mina lastbilar nu i några dagar, tänkte starta en tråd om den sen när den är klar.
Det är en design utav Ingmar Spijkhoven och instruktioner finns att köpa på mocplans.
Som sagt det kommer en "review" tråd om den sen när jag har tid.



Mitt andra projekt där det saknas lite delar till att bli helt klar.


Lundgren

Påbörjade det som skall dras efter den röde!
En lowboy trailer klart influerad utav Ingmar Spijkhoven's kreation.
Tyvärr så finns det ingen bygginstruktion på denna så jag får klura ut det bäst jag kan!



På dataskärmen ser ni hur jag tänkt mig slutresultatet.

Lundgren


humlan

Fått min leverans med grejjor från BL så jag ska ta och riva denna och börja om från början, har en idé om en polisstation som ska vara satt i framtiden, inspirerad av TV-serien Almost Human.

Jag hade en utbyggnad på sidan av denna, som jag inte var nöjd med. Den gick i backen och demolerades helt så den utgår från bilderna :P

Nästa försök kommer, mer eller mindre, vara i modulhus-format.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

WIP - MOC - - Starfleet Voyager. Använde lite sand blue bitar. Tyvärr har jag inte nog många för att täcka alla partier som jag skulle vilja. 
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Kastade ihop variant ett av hur jag funderar kring min polisstation, bara stomme, ingen substans ännu.

Ska nog testa slänga ihop en stomme av variant två oxo, "snart".
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

#2275
WIP: En Sten Golem. Mest för att bekanta mig hur de nya lederna fungerar.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Saknar "riktiga" rälsbitar så försökt bygga ihop lite räls med vad jag hade hemma. Får se om jag kör med detta eller köper lite riktiga rälsbitar istället.

Tie Fighter

Flyttat över mina modular hus till Moduverse plattor samt byggt 6st Moduverse vägmoduler.

Anders67

Citat från: Tie Fighter skrivet 19 april 2014 kl. 11:39
Flyttat över mina modular hus till Moduverse plattor samt byggt 6st Moduverse vägmoduler.

+1

Tie Fighter

Citat från: Anders67 skrivet 19 april 2014 kl. 14:11
Citat från: Tie Fighter skrivet 19 april 2014 kl. 11:39
Flyttat över mina modular hus till Moduverse plattor samt byggt 6st Moduverse vägmoduler.

+1

Vilken färg fick vägarna?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.