Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Wow riktigt snygg! förtjänar en egen tråd!
?

dalle

#2161
Citat från: mechamike skrivet 09 januari 2014 kl. 08:26
Wow riktigt snygg! förtjänar en egen tråd!

Visst är den snygg.  På tal om tråd skulle vi inte ha en egen tråd för ldd-byggen? Vad byggde du i LDD idag?

Majkel

Det är väl närmast så att de skulle kategoriseras som från "officiella set", men med lite mod så fick de postas här. Tanken att använda swebrick-klistermärket så här väcktes så snart jag såg det, men blev än mer aktuellt när jag såg railbricks "container swap"-idé. Dessvärre är vår logga tryckt mot vit bakgrund och trots att mina aktuella bitar är i bra skick ser de väldigt gulnade ut mot klistermärkets vita bakgrund. Om vi ska trycka upp fler så borde vi göra det på genomskinlig plast/tejp/klistermärkesplast, då vore det även bra om längden på klistermärket kortades till 12 studs mot dagens 13. Om vi trycker upp fler så köper jag gärna ett tjugotal av dessa för att kunna ha på containrar som dessa, men även lite diskret på bilen.

Anders67

Citat från: ulf_lindstrom skrivet 08 januari 2014 kl. 22:04
I brist på snö och riktig vinter har jag LDD:at ihop version 2 av en lastbil för snöröjning. Inspiration hämtad från Selanders byggen, Scanias G-serie och snöröjningsutrustning från fantasin.

Den bakre bakaxeln är lyftbar 9 grader, enligt LDD.

Version 1 är byggd i verkligheten, får se när ork infinner sig att genomföra uppgraderingen till version 2.

Supernyggt, förtjänar en egen tråd i forumet egna byggen
Var inte blyg, gör om postningen där!

Anders67

Citat från: Majkel skrivet 09 januari 2014 kl. 23:06
Det är väl närmast så att de skulle kategoriseras som från "officiella set", men med lite mod så fick de postas här. Tanken att använda swebrick-klistermärket så här väcktes så snart jag såg det, men blev än mer aktuellt när jag såg railbricks "container swap"-idé. Dessvärre är vår logga tryckt mot vit bakgrund och trots att mina aktuella bitar är i bra skick ser de väldigt gulnade ut mot klistermärkets vita bakgrund. Om vi ska trycka upp fler så borde vi göra det på genomskinlig plast/tejp/klistermärkesplast, då vore det även bra om längden på klistermärket kortades till 12 studs mot dagens 13. Om vi trycker upp fler så köper jag gärna ett tjugotal av dessa för att kunna ha på containrar som dessa, men även lite diskret på bilen.

Får nog fixa en swebrick byggbeskrivning på denna containern, eller hur?!

Ps. Hur kunde man missa att göra dekalen 13 studs istället för 12, da! :o

mechamike

#2165
Vi kommer nog tyvärr inte göra Swebrickklistermärken med transparent bakgrund (förklaringen finns att hitta i vår grafiska profil.. (som jag inser att det är högt tid att publicera även utanför staff delen) Möjligen att vi skulle göra avsteg för ett container projekt ifallfolk respekterar vår grafiska profil ;)

Här kommer en utdrag ur texten:
CitatSwebricks logotyp skall alltid återges med bakgrund av vitt (eller mycket ljus färg) eller svart (eller mycket mörk färg) enligt ovan och skall inte läggas mot kraftigt färgad eller mellanmörk bakgrund. Om bakgrunden ges en svag anstrykning av färg så är blått att föredra framför andra färger.

Kraftigare avsteg från reglerna om bakgrundsfärg får göras vid tryck på klädesplagg och andra textilier. I första hand bör omättade ljusa eller omättade mörka bottenfärger användas, exempelvis grått, beige, ljusblått, brunt, mörkblått. Logon skall aldrig läggas på röd bakgrund, och klossen skall inte ges någon annan färg än rött. Vid eventuellt tryck på röda textilier eller textilier av annan mättad färg skall en svart eller vit tonplatta läggas bakom logotypen. Vit text skall användas på mörka färger, och svart text skall användas på ljusa färger. På mellantoner, som bör undvikas, får antingen vit eller svart text användas.

Storleken på stickers borde kunna krympas något för att få plats på föreslagen kloss, men när vi tog fram märket så gorde vi det tyvärr inte "in system", något att tänka på framgent dock, helt klart.


?

o0ger

Jag håller på med ett bygge där jag blandar Galidor, Bionicle, Hero Factory och System som den värsta TFOL. :)

Jag vågar inte visa några bilder innan jag ser det färdiga resultatet.

Jag älskar att blanda olika bitar från olika system och årtal.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Håller på med en större mech. Testar tekniker som ska kunna hålla den stabil i lederna.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

När jag satt för nån dag sen och pillade ihop min hoovercar, så satt frun och byggde ihop denna lite morbida scen  :o

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

EpsilonEta

Nu har jag fått fast armarna på Sunstreaker. Bara taket, motorhuven och huvudet kvar att fästa i ryggraden.
Jag ska ta lite bättre bilder och uppdatera min WIP tråd men jag sorterar bitar över hela bordet så vi får se när det blir av.
Tills vidare får ni en dålig mobilbild.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

boba johan

Idag fick jag äntligen tummen ur och byggde lite på mitt Endor-bygge

Muede

Har påbörjat ett lite större bygge som ska bli Bilbos kulle med hobbithåla.  :) Tar ganska mycket av desigen från för jag gillade den skarpt så som den var.


/ Muede

qbert

Jag köpte några (en röd liten ubåt, 20:-) från Rusta och byggde nån slags robothund.




Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Brickchaser

Idag byggde jag klart ett modulhus som jag köpt ritningar till.
Såg den för ett par månader sen och kunde inte låta bli....

http://www.flickr.com/photos/kjw010/sets/72157630799159970/

Färgerna och den väl genomtänkta inredningen är klockrena tycker jag.
Lite mer bitar än dom andra modulhusen, drygt 3600.

malmen

Citat från: Brickchaser skrivet 14 januari 2014 kl. 20:37
Idag byggde jag klart ett modulhus som jag köpt ritningar till.
Såg den för ett par månader sen och kunde inte låta bli....

http://www.flickr.com/photos/kjw010/sets/72157630799159970/

Färgerna och den väl genomtänkta inredningen är klockrena tycker jag.
Lite mer bitar än dom andra modulhusen, drygt 3600.
Det där har jag också kikat på. Får man fråga vad kalaset slutade på efter att ha samlat ihop alla bitar, och vad tog det i tid att få hem det? :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.