Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko


Anders67


Larry Lars

Idag och i flera dagar nu har jag knåpat på ett tävlingsbygge. En kul utmaning från bloggen BrickNerd.

Det gäller att spinna vidare från bloggens maskot och göra en egen uppfinningsrik variant. Jag håller på med något från en av mina favoritfilmer, men jag ber att få återkomma med närmare beskrivning när jag lämnat in mitt bidrag. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

ponta_ed

#1953
Kommer inte att kunna deltaga/närvara i oktober men jag fick min son till att bygga en liten scen från en film, jag var inne och petade lite bara..... Vilken film är detta?
http://www.flickr.com/x/t/0094009/photos/101865263@N02/9762609605/
http://www.flickr.com/x/t/0094009/photos/101865263@N02/9762609605/

Rätt svar av ozp

Ozp

Monty Python and the Holy Grail

Citat från: ponta_ed skrivet 15 september 2013 kl. 21:01
Kommer inte att kunna deltaga/närvara i oktober men jag fick min son till att bygga en liten scen från en film, jag var inne och petade lite bara..... Vilken film är detta?
http://www.flickr.com/x/t/0094009/photos/101865263@N02/9762609605/
http://www.flickr.com/x/t/0094009/photos/101865263@N02/9762609605/

Sisilisko

Jag har byggt ett modulhus. Me go!
Woohoooo!
Ett bygge i gult, vitt och grönt. Med beiga och rosa inslag egtersom det är till Friendstjejerna.
Ett tag tänkte jag att jag skulle lägga upp en bild och slog det raskt ur tankarna när jag tittade öite på avstånd på min kreation. Jag är för självkritisk. Det är ett ganska fult hus mycket beroende på att jag släpat ihop varenda gul och vit bit jag hade och nyanserna och klickabiliteten drar år olika håll: minst sagt!
Ungarna är djupt imponerade och det räcker.

Jag hade kul medan jag knåpade ihop det. En bra avslutning på helgen.


o0ger

Jag byggde klart det sista av mina tre modulhus i miniskala. Så nu har jag byggt ihop Pet Shop, Town Hall och Palace Cinema. Ska bara fota dem också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 15 september 2013 kl. 22:54
Jag byggde klart det sista av mina tre modulhus i miniskala. Så nu har jag byggt ihop Pet Shop, Town Hall och Palace Cinema. Ska bara fota dem också.

Va kul, ser fram emot att se fotona, kommer dom med till norrköping?

o0ger

Ja. jag tar med dem till Norköping. Har inte anmält dem till utställningen, men tar med dem så ni får klämma lite på dem :)

Funderar på om Micropolis-CB vill ha dem?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike



AT-AT:a fick komma ut i natt och provklampa runt i snön innan Norrköping.. sen byggde Ras74 och jag lite till på vår Hoth display..
?

jalex

Bygger på ett fordon till ett spel, som har en besvärlig design... En riktig utmaning! Får nog bli att design o utseende går före stabilitet här...
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Larry Lars

Ännu en dag med byggande till tävlingen över på bloggen BrickNerd.

Jag är i princip färdig med min variant av bloggens maskot, men vad vet jag. Jag kanske ändå har mycket byggande kvar om man räknar finslipning.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Jag byggde inte så mycket , men jag fick å andra sidan Majkel att bygga om sin container lite grand på Linköping-Micro-lunchträff. :D  .

Men ikväll ska det byggas nya laserkanoner! (Tack Majkel för de tre saknade bitarna som gäckat mig länge)
?

Majkel

Citat från: mechamike skrivet 19 september 2013 kl. 13:37
Jag byggde inte så mycket , men jag fick å andra sidan Majkel att bygga om sin container lite grand på Linköping-Micro-lunchträff. :D  .

Men ikväll ska det byggas nya laserkanoner! (Tack Majkel för de tre saknade bitarna som gäckat mig länge)

Man får tacka för den konstruktiva kritiken! Och som sagt så blev dagens eldragning inte så omfattande, utan jag återgick till legorummet och byggde container i stället. Och en dinosaurie.

mechamike

De bidde inga laserkanoner.. en BL order väntade.. så det blev mer snölandskap.. 8 baseplates.. NU ska jag sova.. o drömma vita drömmar..
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.