Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Samköp av Town hall Modular

Startat av Skrytsson, 29 februari 2012 kl. 15:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Någon i Sthlm-regionen som vill samköpa Town Hall (förutsatt att priset inte höjs dårå)?  :)

studbringer

Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 15:22
Någon i Sthlm-regionen som vill samköpa Town Hall (förutsatt att priset inte höjs dårå)?  :)

Tänkte faktiskt något liknande, om vi ALLA gick ihop så kan jag ombesörja beställning + leveransen här i sverige... jag menar istället för var och en ska behöva betala 175:- i frakt så kan jag få loss många med endast en 175:- frakt, delar man 175:- på alla som är på blir det inte många kronor... sen 55:- inrikes till var och en så har ni den så billigt det bara går ;)

Blir vi 5st som vill ha varsin... 175/5+55 = 90:- :D går det få loss 10st är vi nere på 75:- ;)

Varför gynna fraktbolagen lixom ?! Intresse ? Minst 5st iaf... kan droppa att jag redan pratat med Lego och det priset stämmer av nån konstig anledning, påpekade att det kanske var felskrivet men då sa hon att det uppskattas oerhört om det hade blivit ett misstag men så va inte fallet denna gång ;D

Den kommer alltså inte höjas imorgon, men sen vet man ju inte längre fram... risken är nog snarare större att den tar slut blixtfort med 30 dagars väntan som följd så ni som vill ha kan jag bevaka åt om intresse finns alltså och vi blir många :)

Skrytsson

Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 15:54
Blir vi 5st som vill ha varsin... 175/5+55 = 90:- :D går det få loss 10st är vi nere på 75:- ;)

Om vi är tre stycken intresserade i Sthm blir frakten 175/3 ~ 58 kr.

studbringer

Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 16:11
Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 15:54
Blir vi 5st som vill ha varsin... 175/5+55 = 90:- :D går det få loss 10st är vi nere på 75:- ;)

Om vi är tre stycken intresserade i Sthm blir frakten 175/3 ~ 58 kr.

Precis så ;) nu finns det dock en hel värld eller iaf ett helt land utanför Sthlm som kanske vill vara med oxå  ;):D

Skrytsson

Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 16:33
Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 16:11
Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 15:54
Blir vi 5st som vill ha varsin... 175/5+55 = 90:- :D går det få loss 10st är vi nere på 75:- ;)

Om vi är tre stycken intresserade i Sthm blir frakten 175/3 ~ 58 kr.

Precis så ;) nu finns det dock en hel värld eller iaf ett helt land utanför Sthlm som kanske vill vara med oxå  ;):D

Va, gör det?  :o Det visste jag inte  ;)

Carl T

Glöm inte att den som beställer också får VIP-poäng värda 5% av summan. Sist vi köpte ihop här i Skåne drog jag bort det från priset och sitter nu med ungefär lika många poäng som jag hade innan den beställningen lades. Det trista med VIP-poängen är att man inte har någon nytta av dem förrän man beställer på nytt, så har man inte tänkt göra det är de inte mycket att ha.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

cesaer

jag e på, vad kan pris med allt till mig bli? (varberg)

studbringer

Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 16:36
Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 16:33
Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 16:11
Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 15:54
Blir vi 5st som vill ha varsin... 175/5+55 = 90:- :D går det få loss 10st är vi nere på 75:- ;)

Om vi är tre stycken intresserade i Sthm blir frakten 175/3 ~ 58 kr.

Precis så ;) nu finns det dock en hel värld eller iaf ett helt land utanför Sthlm som kanske vill vara med oxå  ;):D

Va, gör det?  :o Det visste jag inte  ;)

;D haha, det är så lugnt så... tar du alla Sthlm:are så tar jag alla i Sverige ;) bättre vi samarbetar så så blir alla nöjda å glada :D

studbringer

Citat från: cesaer skrivet 29 februari 2012 kl. 16:56
jag e på, vad kan pris med allt till mig bli? (varberg)

Blir vi minst 5st utanför landet Sthlm så landar priset på 1589:- Totalt med leverans inom Sveriges gränser... :)

Brickchaser


Linus Damberg

hur mycket kostar den?kanske kan vara med och bäställla en.l/d
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

studbringer

Citat från: Lindam1115 skrivet 29 februari 2012 kl. 18:32
hur mycket kostar den?kanske kan vara med och bäställla en.l/d

Klart du ska vara med :) bara roligt juh, 1589:- Totalt med leverans är väl inget ?

Carl T

Jag och Kwagge slår oss ihop och köper var sitt (om inte Kwagge vill ha fler?) från S@H. Jag vill ändå ha några bitar från PaB (särskilt 60607 som är betydligt billigare där än på BL), och jag har samlat på mig VIP-poäng motsvarande huvuddelen av frakten. Om någon annan på lagom hämtavstånd från Lund/Malmö vill vara med så går det bra.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

micke

Citat från: studbringer skrivet 29 februari 2012 kl. 15:54
Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 15:22
Någon i Sthlm-regionen som vill samköpa Town Hall (förutsatt att priset inte höjs dårå)?  :)

Tänkte faktiskt något liknande, om vi ALLA gick ihop så kan jag ombesörja beställning + leveransen här i sverige... jag menar istället för var och en ska behöva betala 175:- i frakt så kan jag få loss många med endast en 175:- frakt, delar man 175:- på alla som är på blir det inte många kronor... sen 55:- inrikes till var och en så har ni den så billigt det bara går ;)

Blir vi 5st som vill ha varsin... 175/5+55 = 90:- :D går det få loss 10st är vi nere på 75:- ;)

Varför gynna fraktbolagen lixom ?! Intresse ? Minst 5st iaf... kan droppa att jag redan pratat med Lego och det priset stämmer av nån konstig anledning, påpekade att det kanske var felskrivet men då sa hon att det uppskattas oerhört om det hade blivit ett misstag men så va inte fallet denna gång ;D

Den kommer alltså inte höjas imorgon, men sen vet man ju inte längre fram... risken är nog snarare större att den tar slut blixtfort med 30 dagars väntan som följd så ni som vill ha kan jag bevaka åt om intresse finns alltså och vi blir många :)

Hej Studbringer!
Får du verkligen loss inrikes frakt för 55 kr på ett set med den storleken och vikt?

/Micke
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

studbringer

Hej Micke!

Javisst, 2st går bra det med för 55:- om du vill ha flera ;) Brorsan jobbar på fraktbolaget så får hans rabatt :)

Vet att frakten är svindyr i vanliga fall men bror är bara glad å ha att göra :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.