Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebrick har fått nytt utseende!

Startat av Anders Nolberger, 05 december 2011 kl. 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders Nolberger

Citat från: AndersI
...

Mycket bra synpunkter! Det är blandat rena buggar, saker som är på gång och saker som är förändrat i forumprogramvaran.
Om det är saker som är ändrade av Simple Machines i forumprogramvaran är det inte säkert att jag vill in och "pilla".

Jag kommenterar bara några av punkterna nu men ingen är glömd:
CitatSaknar den lilla länken (vid varje post) som gjorde att man kunde hänvisa till en bestämd post i en tråd
Hela rubriken är en länk som fungerar på samma sätt som ikonen tidigare. (I alla fall nu när jag fixat länkarna.)

CitatHittar inga länkar för föregående och nästa sida, enbart sidnumren. Ytterst irriterande att inte 'nästa' sida är med bland numren som listas utan bara "1 ... sidor i slutet". Hur fagerlund bläddrar jag igenom en tråd från början till slut? Edit: Wow - jag hittade det, men det var inte speciellt uppenbart förrän man vet, eller hur?
Ok, hur gör man? Jag hade på min lista att fixa föregående och nästa men om det redan finns kanske det bara skall lyftas fram.

Myko

Nytt-länkarna hoppar fortfarande inte till rätt ställe för mig. URL:en ser rätt ut, enligt vad jag kan se, den refererar till det meddelande som jag inte läst. Kör IE9.

Anders Nolberger

Citat från: Myko skrivet 06 december 2011 kl. 11:12
Nytt-länkarna hoppar fortfarande inte till rätt ställe för mig. URL:en ser rätt ut, enligt vad jag kan se, den refererar till det meddelande som jag inte läst. Kör IE9.
Om man kör IE så kan det ibland hjälpa att trycka CTRL-F5. IE har en tendens att casha lite för mycket. Prova gärna och tala om ifall det hjälper.
(Jag kör också normalt IE9 och det fungerar för mig...)

Myko

Citat från: Anders Nolberger skrivet 06 december 2011 kl. 11:17
Om man kör IE så kan det ibland hjälpa att trycka CTRL-F5. IE har en tendens att casha lite för mycket. Prova gärna och tala om ifall det hjälper.
(Jag kör också normalt IE9 och det fungerar för mig...)

Aha, ja nu fungerar det som det ska! Tackar!

Och bra gjort alla ansvariga, diggar nya utseendet skarpt!

Teabox

Känner mig fortfarande nöjd över den nya looken, men hittade tyvärr en liten bugg till.

"Infoga citat"-länken fungera inte när man skriver en ny post. Alltså de länkarna som finns under ytan där man skriver sitt nya inlägg. Man hoppar bara tillbaka upp, men inget läggs in i textrutan.

Firefox Error-konsol säger följande om det hjälper.
Error: smf_scripturl is not defined
Source File: http://www.swebrick.se/index.php?action=post;topic=2713.30;last_msg=43622
Line: 1358




P.S. Konsolen registerade ett par fel till när jag tryckte på Förhandsgranska. Men de verkar inte påverka funktionen iaf. :)
Error: smf_charset is not defined
Source File: http://www.swebrick.se/Themes/default/scripts/script.js?fin20
Line: 143


Error: syntax error
Source File: http://www.swebrick.se/index.php?action=post2;start=30;board=37
Line: 16, Column: 2
Source Code:
  ]]>


Error: smf_images_url is not defined
Source File: http://www.swebrick.se/index.php?action=post2;start=30;board=37
Line: 1111

Anders Nolberger

Citat från: Teabox skrivet 06 december 2011 kl. 11:47
Känner mig fortfarande nöjd över den nya looken, men hittade tyvärr en liten bugg till.

"Infoga citat"-länken fungera inte när man skriver en ny post. Alltså de länkarna som finns under ytan där man skriver sitt nya inlägg. Man hoppar bara tillbaka upp, men inget läggs in i textrutan.


En liten redigeringsmiss i källkoden av mig. Nu är det fixat.

Teabox

Citat från: Anders Nolberger skrivet 06 december 2011 kl. 12:03
Citat från: Teabox skrivet 06 december 2011 kl. 11:47
Känner mig fortfarande nöjd över den nya looken, men hittade tyvärr en liten bugg till.

"Infoga citat"-länken fungera inte när man skriver en ny post. Alltså de länkarna som finns under ytan där man skriver sitt nya inlägg. Man hoppar bara tillbaka upp, men inget läggs in i textrutan.


En liten redigeringsmiss i källkoden av mig. Nu är det fixat.

Märker att Nytt-knappen fungera bra nu också :)

AndersI

Citat från: Anders Nolberger skrivet 06 december 2011 kl. 10:59
Citat från: AndersI
Hittar inga länkar för föregående och nästa sida, enbart sidnumren. Ytterst irriterande att inte 'nästa' sida är med bland numren som listas utan bara "1 ... sidor i slutet". Hur fagerlund bläddrar jag igenom en tråd från början till slut? Edit: Wow - jag hittade det, men det var inte speciellt uppenbart förrän man vet, eller hur?
Ok, hur gör man? Jag hade på min lista att fixa föregående och nästa men om det redan finns kanske det bara skall lyftas fram.

Jag ser att du/någon har fixat så det står "1 2 3 ... xx yy zz" nu, så det här är inte så betydelsefullt. Det jag Wow-hittade var att om man klickar på "..." så får man upp alla sidnumren, och kan välja fritt vart man vill gå.

lindyhep

Citat från: AndersI skrivet 06 december 2011 kl. 08:57

Ser inte (uppenbart) när man har PM (redan nämnt av andra).

Under profil (vilken som av länkarna där tror jag) får du upp ytterligare en länk som heter ändra profil och där kan du gå in på undermenyn privata meddelande och ändra så det kommer upp ett popup-fönster när du får ett nytt meddelande.


Citat från: AndersIFöregående och Nästa (både upptill och nedtill på sidan) tar fram föregående och nästa tråd, medan min spontana förväntan av funktion på länkar i dessa positioner är föregående och nästa sida.

Du menar alltså att de länkarna fungerar på precis samma sätt som i gamla forumet ;) Jag förväntade mig där alltid att komma till nästa trådsida men kom till nästa tråd. Jag håller dock fullständigt med om att det vore mycket trevligt om det var nästa sida man kom till.


Annars tycker jag mycket bra om det jag ser. (Mer hemvant från annat forum för mig.)


Om jag skall vara petig så skulle jag vilja att punkterna efter länkarna i undermenyn till oläst togs bort. (Det finnns inga punkter efter länkarna i de andra undermenyerna.)


Jag får återkomma om det dyker upp mer när jag surfat runt lite men som sagt, hittills gillas det här!

Anders Nolberger

Nu är det lite tydligare när man fått ett meddelande. Jag hoppas att ni gillar det.

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Record

#41
Trevligt, ser bra ut :). bra gjort!
Friskt satsat, hälften vunnet..

2000gxl


AndersI

#43
Citat från: lindyhep skrivet 06 december 2011 kl. 15:36Du menar alltså att de länkarna fungerar på precis samma sätt som i gamla forumet ;)

Just det :-) Jag tror jag har någon gammal post om det, men det gäller ju att passa på när de är i förändringstagen :-)

Snarast är det väl så att jag har förträngt de där länkarna, och nu när jag tittade över allting med kritisk blick, så såg jag dem igen. Jag retar mig på samma sak även på andra fora, vet inte om det är en grej just i SMF eller om det är likadant i andra programvaror.

Så här ser det t.ex. ut på ett forum där jag inte behöver 'gnälla':

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 06 december 2011 kl. 20:22
Citat från: lindyhep skrivet 06 december 2011 kl. 15:36Du menar alltså att de länkarna fungerar på precis samma sätt som i gamla forumet ;)

Just det :-) Jag tror jag har någon gammal post om det, men det gäller ju att passa på när de är i förändringstagen :-)

Snarast är det väl så att jag har förträngt de där länkarna, och nu när jag tittade över allting med kritisk blick, så såg jag dem igen. Jag retar mig på samma sak även på andra fora, vet inte om det är en grej just i SMF eller om det är likadant i andra programvaror.
Jag vill minnas att jag klagade på att det inte fanns "nästa sida" redan i gamla versionen. ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.