Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen - Umeå 4-5 mars 2023 på Nolia

Startat av Klossfestivalen, 20 december 2022 kl. 16:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Hej på er alla!

Vill bara förtydliga att ALLA är välkomna att ställa ut på våra Klossfestivaler. Jag tror aldrig vi någonsin nekat någon. Vet att det ibland kommer frågor om man får svar om man är "godkänd" - OM du anmält dig och dina verk och inte hör något betyder det att ni är varmt välkomna!

Ville bara skriva några rader om det, då jag precis fick ett mail med frågan.

Ha en fortsatt fin vecka!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Citat från: Emma skrivet 16 januari 2023 kl. 18:49Vilket hotell samlas vi på? Det är roligast om alla som vill hänga är på samma ställe!
Elite Hotel Mimer eller Clarion Hotel Umeå förslagsvis? OM vi inte får till utställarmiddagen på Nolia, så kommer vi ha den på Elite Hotel Mimer mest troligt - återkommer med mer info när det är klart.

/Fredrik

stej123

Citat från: Klossfestivalen skrivet 17 januari 2023 kl. 10:55
Citat från: Emma skrivet 16 januari 2023 kl. 18:49Vilket hotell samlas vi på? Det är roligast om alla som vill hänga är på samma ställe!
Elite Hotel Mimer eller Clarion Hotel Umeå förslagsvis? OM vi inte får till utställarmiddagen på Nolia, så kommer vi ha den på Elite Hotel Mimer mest troligt - återkommer med mer info när det är klart.

/Fredrik


Är det bestämt var middagen blir? Tänkte sätta mig och kolla på hotell i helgen.

Tarkur

Har ett antal frågor:

Kan man ställa ut bara över en/några dag/-ar eller måste man vara närvarnade alla dagar för utsällning?

Hur ser det ut med bussar inne i Umeå, om någon i trakten vet linjenr osv för att ta sig till Nolia?(ev. skjuts från resecetrum kan också funka eller från Luleå. Obs har inget eget körkort eller transportmedel)
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Klossfestivalen

Citat från: stej123 skrivet 08 februari 2023 kl. 17:21
Citat från: Klossfestivalen skrivet 17 januari 2023 kl. 10:55
Citat från: Emma skrivet 16 januari 2023 kl. 18:49Vilket hotell samlas vi på? Det är roligast om alla som vill hänga är på samma ställe!
Elite Hotel Mimer eller Clarion Hotel Umeå förslagsvis? OM vi inte får till utställarmiddagen på Nolia, så kommer vi ha den på Elite Hotel Mimer mest troligt - återkommer med mer info när det är klart.

/Fredrik


Är det bestämt var middagen blir? Tänkte sätta mig och kolla på hotell i helgen.
Hej på dig!

Vi för diskussioner med Nolia och deras restaurang och vi får mest troligt till utställarmiddagen där på plats. Men brukar stänga igen kl.21/22 så efter det kanske man vill fortsätta prata och umgås på ett hotell osv. Vi som arbetar bor på Clarion Hotell Umeå som är mitt i stan och även några utställare jag pratat med - kul om andra också bokar där. Ligger 5min med bil från Nolia och 15 min gång. Mitt i stan.

Ha en fin kväll!

/Fredrik

Klossfestivalen

Citat från: Tarkur skrivet 08 februari 2023 kl. 17:25Har ett antal frågor:

Kan man ställa ut bara över en/några dag/-ar eller måste man vara närvarnade alla dagar för utsällning?

Hur ser det ut med bussar inne i Umeå, om någon i trakten vet linjenr osv för att ta sig till Nolia?(ev. skjuts från resecetrum kan också funka eller från Luleå. Obs har inget eget körkort eller transportmedel)
Hej.

- optimalt om man kan ställa ut båda dagarna såklart - men om man inte kan närvara, så vore det ändå bra om byggena är på plats. Och vi har ordentlig avspärrning så inte besökarna kommer åt ditt/dina byggen + att vi kan se till att du är granne med någon som närvarar alla dagar.

- Bussar hoppas vi någon lokal talang kan skriva i denna tråd om - googla är ju ett alternativ  ;)


Ha det bäst!


/Fredrik

Corpset

#21
Citat från: Tarkur skrivet 08 februari 2023 kl. 17:25Har ett antal frågor:

Kan man ställa ut bara över en/några dag/-ar eller måste man vara närvarnade alla dagar för utsällning?

Hur ser det ut med bussar inne i Umeå, om någon i trakten vet linjenr osv för att ta sig till Nolia?(ev. skjuts från resecetrum kan också funka eller från Luleå. Obs har inget eget körkort eller transportmedel)

Transporttips:

Om man kommer med tåg, så går det inga bussar från Umeå C. Om du inte ska bo väldigt centralt (eller har minimalt med packning), så är det nästan bättre att kliva av på Umeå Östra, och gå upp till Universitetssjukhuset och ta bussen mot vasaplan.

Om man kommer med buss, så stannar de flesta bussarna både på Umeå Bussstation och vid universitetssjukhuset. Ska man byta till lokalbuss, stig av vid universitetssjukhuset och ta bussen mot Vasaplan (om du ska till Umeå centrum).

Från Vasaplan (eller NUS) så går buss 1 mot Umedalen till Nolia. Hållplatsen heter Dragonskolan.

Om man kommer med flyg:
Flygbussarna struntar i flygets eventuella förseningar, och kommer hellre avgå tom än att vänta in någon. Det är enklast (men såklart inte billigast) att beställa taxi. EcoTaxi är vettiga (090-911911).

För lokalbussar så kan man köpa ett besökskort i appen. Appen heter Ultra, ett besökskort för en vuxen som gäller i 72h kostar 165kr. Det är värt det, för Nolia är visserligen inom gångbart avstånd från centrum, men nej...

Emma

Citat från: Tarkur skrivet 08 februari 2023 kl. 17:25Har ett antal frågor:

Kan man ställa ut bara över en/några dag/-ar eller måste man vara närvarnade alla dagar för utsällning?

Hur ser det ut med bussar inne i Umeå, om någon i trakten vet linjenr osv för att ta sig till Nolia?(ev. skjuts från resecetrum kan också funka eller från Luleå. Obs har inget eget körkort eller transportmedel)

Verkar vara 20 min promenad från tågstationen. Jag tänker åka tåg. Jag brukar ta med en pirra å dra en eller ett par kartonger på.

ColA

Citat från: Emma skrivet 09 februari 2023 kl. 18:13
Citat från: Tarkur skrivet 08 februari 2023 kl. 17:25Har ett antal frågor:

Kan man ställa ut bara över en/några dag/-ar eller måste man vara närvarnade alla dagar för utsällning?

Hur ser det ut med bussar inne i Umeå, om någon i trakten vet linjenr osv för att ta sig till Nolia?(ev. skjuts från resecetrum kan också funka eller från Luleå. Obs har inget eget körkort eller transportmedel)

Verkar vara 20 min promenad från tågstationen. Jag tänker åka tåg. Jag brukar ta med en pirra å dra en eller ett par kartonger på.
Du är också otroligt rutinerad Emma  :)

Corpset

#24

Fulgjord i Paint.


Svart ring = Umeå Östra
Svarta streck = hur man går för att komma till lokalbussarna (det finns både hissar och rulltrappor).
Röd ring = Lokalbussarna, precis intill Hotell Björken.

A_Houston

Har tänkt försöka ställa ut ett bygge men måste tyvärr lämna runt lunch på söndagen. Finns det möjlighet att någon kan plocka ned bygget i min kartong efter stängning och ställa den på mitt jobb som är ett grannhus till Nolia?

CopMike

Bokat fredag-söndag, anmäler mig som utställare snart :D !

Valthornet

Ni som kommer, skulle ni vilja skriva det här? Och vad ni tar med.
Dels för att det är kul att veta, vem som kommer, men även om man kan göra ett slags CB. Nu är jag främst ut att vi kanske kan bygga en stor stad med tåg runt. Finns någon som har MOC hus och moduverse vägar?

Klossfestivalen

Citat från: A_Houston skrivet 10 februari 2023 kl. 20:52Har tänkt försöka ställa ut ett bygge men måste tyvärr lämna runt lunch på söndagen. Finns det möjlighet att någon kan plocka ned bygget i min kartong efter stängning och ställa den på mitt jobb som är ett grannhus till Nolia?
Hej.

Vi kan lösa det åt dig. Och låta det vara kvar hos Nolia, så kan du komma och hämta det på måndagen hos dom. Kanske blir enklast?


Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Citat från: Corpset skrivet 10 februari 2023 kl. 14:55
Fulgjord i Paint.


Svart ring = Umeå Östra
Svarta streck = hur man går för att komma till lokalbussarna (det finns både hissar och rulltrappor).
Röd ring = Lokalbussarna, precis intill Hotell Björken.

Världsklass!!!
Du är den bästa reseledaren man kan önska sig i Umeå!
Stort tack för tydlig info!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.