Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Ninjago City

Startat av lingonmirakel, 25 april 2024 kl. 22:13

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Tänker att den här tråden blir min projektdagbok för Ninjago-staden jag bygger. Nuläget är en stad på 25000 bitar med de 4 officiella seten , , plus:

  • ett modifierat Tranquil Garden som förlänger "garden"-delen av Ninjago City Gardens,
  • ett tempel som klämts in på övre plan i Ninjago City Markets, 
  • och ett båtvarv med växthus och blombutik ovanpå.

Se bilder på dessa (och staden fram- och bakifrån) längst ner i detta inlägg.

Tanken är att staden ska bli en kvadrat om 112x112 studs. Planer för framtiden inkluderar att bygga:

  • Ninjago City Resorts (påbörjad): hörnmodul om 32x32 studs med hotell, strand, strandcafé och skaldjursrestaurang.
  • Ninjago City Boardwalk: 48x32, upphöjd strandpromenad längst lång rad bebyggelse, öppningsbar del för större båtar
  • En gångbro mellan Resorts och Gardens, ovanför Tranquil Garden. Så den behöver alltså bli 48+ studs lång. Om någon har några goda idéer här så lyssnar jag gärna ;D
  • Vatten och kanske någon ö för att fylla ut plattorna i mitten
  • Större båt på väg mot Boardwalk och vidare till världen utanför

Bokeslundsparken

Det där ser mycket lovande ut!

lingonmirakel

Som jag skrev i en annan tråd har jag börjat bygga på Ninjago City Resorts med avstamp i hotellets skylt då den dikterar ganska mycket av byggets övriga utformning. Nu har jag överfört den till BL Studio och ska fortsätta med att bygga tornet den ska pryda.

Har fortfarande inte bestämt mig helt kring färgerna men tror att det lutar mot dark blue + pearl gold + vitt.

Magnus den store

Tranquil Garden passar bra ihop med det övriga, trots att den är mer klassisk.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonmirakel

Citat från: Magnus den store skrivet 25 april 2024 kl. 22:42Tranquil Garden passar bra ihop med det övriga, trots att den är mer klassisk.
Ja, det var min första tanke när jag såg setet. Sen skulle man kanske behöva "toka till det" lite för en perfekt ihopfogning 😄

lingonmirakel

Kämpar på med mitt osmakliga Las Vegas-doftande resorthotell ;D

26apr_2.png

Tar emot lite att sitta i BL Studio i stället för vid Lego-bordet om kvällarna, det är roligare och känna och klämma på bitarna. Men det går inte att förneka att det är skönt att ha oändligt med bitar till sitt förfogande. Och att enkelt kunna se kostnaden för bitarna man väljer är ju en grym funktion.

andreaseldh

Citat från: lingonmirakel skrivet 26 april 2024 kl. 21:23Kämpar på med mitt osmakliga Las Vegas-doftande resorthotell ;D

Underbart färgval!

lingonmirakel

Börjar känna mig digitalt klar med hotelltornet. Återstår interiörer, lite stabilitetsfixar och textur på väggarna men det får bli i det fysiska bygget.

57cm och 2500 bitar. Det här är gissningsvis lite mindre än halva bygget, så totalt lär jag hamna på runt 70-75 cm och 5000+ bitar.

Nästa steg är att beställa bitar och fortsätta digitalt med det andra (basplatta med bl.a. foajé, hotellbar, strand och strandkiosk).

torn.png

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.