Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling - Alternativbyggtävling 2017

Startat av Anders67, 12 februari 2017 kl. 11:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Jag har läst första posten några gånger nu men hänger inte med (kan bero på att jag är trött efter helgen..  ;) )

Är det en tävling mellan fotona som Gideon tog i Linköping el är det tävling med de bilderna plus de andra ländernas bidrag? (fast jury är från Swebrick)

Citat från första posten: Utlottning bland Swebrick föreningsmedlemmar/deltagare
och prisutdelning under lördagens eventmiddag* bjuder vi på 2 st priser

När blir den av?

dalle

Citat från: Kwagge skrivet 20 mars 2017 kl. 23:10
Jag har läst första posten några gånger nu men hänger inte med (kan bero på att jag är trött efter helgen..  ;) )

Är det en tävling mellan fotona som Gideon tog i Linköping el är det tävling med de bilderna plus de andra ländernas bidrag? (fast jury är från Swebrick)

Citat från första posten: Utlottning bland Swebrick föreningsmedlemmar/deltagare
och prisutdelning under lördagens eventmiddag* bjuder vi på 2 st priser

När blir den av?

Om jag får komma med lite feedback till tävlingsansvarig så har det varigt lite svajigt med framförallt sluttider på byggtävlingar och omröstningar den senaste tiden. Osäkerheten vad som slutligen gäller kan göra att tävlingsviljan minskar och att förutsättningarna blir annorlunda. Tänker på att det kan missgynna de som byggt klart enligt ursprunglig sluttid när den under tävlingen förlängs.

Anders67

Ja, denna tävling har blivit lite eftersatt pga tidsbrist från min sida, och det är jag ledsen för.

Jag fick av gideon igår de 12 bidrag som fotades under helgen. Jag kommer lägga upp bilderna här på forumet som ett första steg samt av LEGO angiven plats.

Jag återkommer med mer info i kväll

Anders67

#18
Här är alla de inkommna bidragen:

                     


Memmla

Ser att mitt bidrag är det enda som inte är namngett med mitt forumsnick, så jag hoppas att det i alla fall är registrerat till tävlingen på mig  ;)  ::)

Anders67

Citat från: Memmla skrivet 21 mars 2017 kl. 19:24
Ser att mitt bidrag är det enda som inte är namngett med mitt forumsnick, så jag hoppas att det i alla fall är registrerat till tävlingen på mig  ;)  ::)
Det ska jag genast fixa - ska inte påverka något.

Kwagge

Citat från: Anders67 skrivet 21 mars 2017 kl. 06:56
Ja, denna tävling har blivit lite eftersatt pga tidsbrist från min sida, och det är jag ledsen för.

Jag fick av gideon igår de 12 bidrag som fotades under helgen. Jag kommer lägga upp bilderna här på forumet som ett första steg samt av LEGO angiven plats.

Jag återkommer med mer info i kväll

Bara 11 bilder  ;)

Anders67

Citat från: Kwagge skrivet 21 mars 2017 kl. 20:42
Citat från: Anders67 skrivet 21 mars 2017 kl. 06:56
Ja, denna tävling har blivit lite eftersatt pga tidsbrist från min sida, och det är jag ledsen för.

Jag fick av gideon igår de 12 bidrag som fotades under helgen. Jag kommer lägga upp bilderna här på forumet som ett första steg samt av LEGO angiven plats.

Jag återkommer med mer info i kväll

Bara 11 bilder  ;)
Jo det var en extra bild på ett bidrag, så de bilder ni kan se är de vi fick in.

Gideon

Kul att det kom in så många fina byggen ändå :)

(Märkligt att vitbalansen verkar skilja sig åt så mycket mellan bilderna, så mycket ser det inte ut på "originalen" på min skärm...?)

Stigge72

Jag var uppenbarligen inte ensam om varken idén att bygga flygplan eller att använda hjul som ögon. :)

Kwagge

Citat från: Anders67 skrivet 21 mars 2017 kl. 06:56
Ja, denna tävling har blivit lite eftersatt pga tidsbrist från min sida, och det är jag ledsen för.

Jag fick av gideon igår de 12 bidrag som fotades under helgen. Jag kommer lägga upp bilderna här på forumet som ett första steg samt av LEGO angiven plats.

Jag återkommer med mer info i kväll

Är det en plats som alla kan titta på? Är ju 9 andra föreningars bidrag med där..


Anders67

Jag har ännu inte fått eller hittat var man ska ladda upp bilderna till lego eller om de har någon speciell hashtag. Antagligen på lego egna flickr men....

Memmla

Vet vi något mer om denna tävling än?

Anders67

Citat från: Memmla skrivet 30 mars 2017 kl. 18:17
Vet vi något mer om denna tävling än?
japp

Juryn har kommit fram till ett resultat, kommer ut på siten imorgon som en liten fredagsfinal.

Kwagge

Citat från: Anders67 skrivet 30 mars 2017 kl. 22:24
Citat från: Memmla skrivet 30 mars 2017 kl. 18:17
Vet vi något mer om denna tävling än?
japp

Juryn har kommit fram till ett resultat, kommer ut på siten imorgon som en liten fredagsfinal.


Båda tävlingarna då? För där var väl två, en utlottning o en med jury?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.