Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 september 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 18 januari 2024 kl. 23:25Det här huvudet 6395411_bap.jpgsom jag beställt 20 av ser egentligen ut såhär 6395411_bl.jpg
Jag vet inte om detta är något som kundtjänst kan fixa iom att  huvudet kanske inte finns med brunt hår, men jag tycker att de borde byta ut bilden för den luras...

Bilden på huvudtryck är ofta lite missvisande. Jag brukar kolla url:n på huvuden. Genom att byta ut siffran 5 i url:n mot 4 ser man om det är med dubbelt tryck. Sen försöker jag alltid kolla minifiguren.


Bild som visar en sida.


Samma element-id men med två sidor.


Samma huvud på figur.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Det jag skrev till LEGO var:

Citat6395411 - hårfärgen på BaP (brun) stämmer inte mot verkligheten (orange)

Vad jag hade förväntat mig? - tja kanske i bästa fall att de byter bilden mot en bättre (de kan ju på Bricklink)
Missvisande bilder är inte bra, och man kan ju kommunicera det till säljaren.

Cleefuzz

#257
Häromdagen fick jag hem min beställning som jag lade den 29:e november. Allt var rätt plockat förutom att jag fick med ett helt random 30294 Rock 4 x 4 Octagonal Boulder, Bottom. Brukar ni höra av er och meddela när ni får något ni inte beställt?

Magnus den store

Citat från: Cleefuzz skrivet 31 januari 2024 kl. 08:02Brukar ni höra av er och meddela när ni får något ni inte beställt?
Inte för några småsaker. Har gjort det en gång då jag fick mycket PF-komponenter.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Januari är i år VÄLDIGT lång, med tanke på att New Elementarys lista säger att 190 bitar skall läggas till på BaP i januari. Jag uppdaterar sidan dagligen utan resultat.  :(

Skafte

Nyheter från New Elementary

Tl;dr: Det är dåligt fram till mars, då skall det bli bra igen.

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 08 februari 2024 kl. 21:03Nyheter från New Elementary

Tl;dr: Det är dåligt fram till mars, då skall det bli bra igen.

Eller inte...


Skafte

Citat från: Kwagge skrivet 13 februari 2024 kl. 22:50Eller inte...


Hur menar du? Det är fortfarande 45 dagars leverans på standard och ca 5000 färre delar att välja på än i januari. Men de har lagt till 30 nya...

BrickMe

#263
I söndags lade jag en order uppdelat på två där de ska plocka från "Standard" och "Bestseller" sortimentet.

Igår och idag fick jag DPD sändningsnummer så jag antar att de redan är plockade och på väg ;D



Rättelse: såg nu ett meddelande om "Standard" har 28 dagars leveranstid. Sändningarna som är packade och klara är "bestseller" plus en kärlekslåda....

Tunnan

Citat från: BrickMe skrivet 14 februari 2024 kl. 21:57I söndags lade jag en order uppdelat på två där de ska plocka från "Standard" och "Bestseller" sortimentet.

Igår och idag fick jag DPD sändningsnummer så jag antar att de redan är plockade och på väg ;D



Rättelse: såg nu ett meddelande om "Standard" har 28 dagars leveranstid. Sändningarna som är packade och klara är "bestseller" plus en kärlekslåda....
Kan va bara kärleslådan. Senaste beställningarna jag gjort har de alltid kommit VIP påse eller va man fått i en separat paket långt innan bitarna man beställt. 

Eriol

Jag tycker 18 spänn för en torso är lite dyrt, men det är säkert nån som är glad för att den här och en del annat finns att köpa nu i alla fall:
vikingtorso.JPG

GustavF

Även de nya sköldarna från Viking Village i lager

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.