Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2024

Startat av o0ger, 24 oktober 2023 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko


Wolcker

Det är roligt med ny färg på dinosaurer. Men det är väl 5 nya, @Magnus den store ? Ägget har väl en dino i sig också =) Lite trist att det är ett junior set =/
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Magnus den store

Det är bara fyra nya som jag behöver. Sen finns det en dinosaur med vingar och en i ett skal. De två vet jag inte om de är nya, men det är inte heller arter som jag samlar på.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

För att fira att Monkie Kid fyller fem år släpper man ett stort modulärt set som liknar Ninjago City-seten ganska mycket:

https://brickset.com/sets/80054-1/Megapolis-City

och... det verkar komma en ny färg?

nyfärg.png
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Vilken färg syftar du på?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Citat från: o0ger skrivet 06 november 2023 kl. 20:41För att fira att Monkie Kid fyller fem år släpper man ett stort modulärt set som liknar Ninjago City-seten ganska mycket:

https://brickset.com/sets/80054-1/Megapolis-City


Jag noterar en classic space-logga. KAn bli användbar, särskilt om det är en sticker som går att sätta på olika bitar.

classicspacelogga.png

Magnus den store

Några 1 januari-set.

42604: Heartlake City Shopping Mall
42604.png

80054: Megapolis City 5th Anniversary
80054.png

80112: Auspicious Dragon
80112.png

80113: Family Reunion Celebration
80113.png
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 06 november 2023 kl. 21:27Vilken färg syftar du på?
Taket! Det verkar ju vara en nyans mellan vanlig orange och dark orange?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Äh, det är nog bara vanlig orange. Såg ut som en annan färg på bilden.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 06 november 2023 kl. 22:06Taket! Det verkar ju vara en nyans mellan vanlig orange och dark orange?

Citat från: o0ger skrivet 06 november 2023 kl. 22:07Äh, det är nog bara vanlig orange. Såg ut som en annan färg på bilden.

Okej, jag kunde inte se din bild (för den laddades inte), utan tittade hos Lego.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Jag tror bara att det är ljuset. Det jag ringat in på bilden menar Bricks by Mind är standardorange.

orange.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

På en av produktbilderna ser du den nya färgen bredvid vanlig orange.
IMG_4340.jpeg
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Mellan-orange?

Skafte

Den verkar lovande som realistisk tegelfärg! Frågan är vad BL kommer kalla den då typ alla vanliga namnkombinationer på orange redan finns. Medium Dark Orange kanske?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.