Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Citat från: Skafte skrivet 14 december 2023 kl. 23:49Då tar vi och avslutar den här, lite kortare, säsongen med en tillbakablick på Legoåret 2023! Som tur är har vi Krakfot till vår hjälp den här gången.

Förlåt till er som har ett favoritset från i år som vi inte nämner, men det har kommit VÄLDIGT många! Vi pratar också nya bitar, favvo-minifigs och kikar lite framåt 2024, det vi sett av set och bitar. Och Reddish Orange!

Hojta gärna till om det är något ni tycker vi skall ta upp i kommande avsnitt eller om vi skall ändra på något (sluta spåra ur från ämnet, t ex).

Tack för att ni lyssnar!

*Host host* No spoiler
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

dalle

Oroväckande tyst från Gotland. Har de blivit ockuperade av ryssen eller bortförda av utomjordingar?  ???
Önskar att min oro kan skingras med ett nytt avsnitt av podden.

Skafte

Tack för omtanken! Kanske kanske kommer nästa säsong börja släppas nästa vecka, men troligare veckan därefter, på själva skottdagen. Det är ju då fortfarande februari.

Det handlar litegrann om att ha tillräckligt med material för att inte behöva pausa en vecka mitt i - det känns sämre än en senare start.

Min Grand Plan framöver är att få ihop 16 avsnitt på våren och 16 på hösten (32 per år, vilket är vad vi lyckades med i fjol).

Jesper_Lundgren

skulle ju vara riktigt skoj om ni skulle kunna göra någon form av video Podd på Youtube ibland samtidigt som ni spelar in vanliga podden, typ tillfällen när ni pratar om set, bitar, färger, så kan ni ju visa upp dom samtidigt.

behöver ju inte vara varje avsnitt som är inspelat så men någon då och då skulle vara skoj :) 

ArfMan

Citat från: dalle skrivet 16 februari 2024 kl. 10:47Oroväckande tyst från Gotland. Har de blivit ockuperade av ryssen eller bortförda av utomjordingar?  ???
Önskar att min oro kan skingras med ett nytt avsnitt av podden.

Hade varit extra intressant om det var Lego-intresserade utomjordingar  ;)

Skafte

Nu är det dags!

Avsnitt 33 ligger uppe på hemsidan, tyvärr har jag inte heller nu fått fingrarna ur tårtan och gjort något åt den undermåliga användarvänligheten. Men vad gör det när Swebrick-legenden Ras 74 kommer till studion och pratar minnen!?

Eriol

Äntligen! Nu ska jag lyssna och hetsbygga lite inför Sundsvall samtidigt.  :D

Myko

#127
Den här ville jag inte missa, Ras är ju en favorit som man känt länge. Jag var också där i forntiden i vardagsrummet när AT-AT:n förstärktes.

Väldigt roligt att lyssna på, fick skippa lite när det pratades Star Wars, men annars toppen!

Skafte

Packar inför Sundsvall? På väg dit men inget att lyssna på i bilen eller på tåget? Måste stanna hemma men vill ändå få lite Legotugg i huvudet?

AFOL-podden rycker ut med ett plastigt avsnitt där vi snackar om alla (kanske?) material som Lego gjutit saker av!

Till vår hjälp har vi haft den här artikeln på BrickNerd av Rylie Howerter, om du vill kan du titta på bilderna där (och kolla att vi säger rätt).

Boathill

Härligt, stort tack för bra timing! :)

Skafte

Tyvärr kom det lite vardag och skräp i vägen för dagens poddpublicering, så ni som ville lyssna ikväll får vänta ett dygn eller så.

Ni kan ju som teaser få en bild bakom kulisserna hur våra arbetsförhållanden i Sundsvall såg ut:

IMG_8455.jpeg

Tunnan

Citat från: Skafte skrivet 14 mars 2024 kl. 14:12Tyvärr kom det lite vardag och skräp i vägen för dagens poddpublicering, så ni som ville lyssna ikväll får vänta ett dygn eller så.

Ni kan ju som teaser få en bild bakom kulisserna hur våra arbetsförhållanden i Sundsvall såg ut:

IMG_8455.jpeg
Ser ut att bli ett två timmars avsnitt  ;)

Myko

Vader: "You may dispense with the pleasantries, Commander. I'm here to put you back on schedule."
Skafte: "The Emperor is coming here!?"
eMpTyW: "We shall triple our efforts!"

eon

Citat från: Myko skrivet 14 mars 2024 kl. 19:01Vader: "You may dispense with the pleasantries, Commander. I'm here to put you back on schedule."
Skafte: "The Emperor is coming here!?"
eMpTyW: "We shall triple our efforts!"
Och ByStfn: Jag ska trolla bort den där Vader!

dalle

Citat från: Skafte skrivet 14 mars 2024 kl. 14:12Tyvärr kom det lite vardag och skräp i vägen för dagens poddpublicering, så ni som ville lyssna ikväll får vänta ett dygn eller så.

Ni kan ju som teaser få en bild bakom kulisserna hur våra arbetsförhållanden i Sundsvall såg ut:

IMG_8455.jpeg
ByStfn: Pinsamt att farsan jämt ska vara med och kolla.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.