Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Håller på och bygger på Stormtroopers här? tävlingen.
Vet inte riktigt vad det ska bli, har väl haft 8-10 olika halvtuppbyggna sen rivna förslag.
Det ända jag med säkerhet är att optikern/urmakaren som heter Kaj (och i folkmun kallas UriKaj) ska få vara med på ett hörn.


/ByggareDan

Jesperallen

Lagt ett par timmar på att få till en smal skottglugg i en tjock snottad mur, känner att jag är lösningen på spåret men varje gång är det nåt litet som skiter sig. För ta nya tag nästa år...

shutter

Fick tag i lådan jag samlat allt från LUGbulken 2012 i (Har fortfarande allt LEGO nerpackat). Byggde först med bara dessa bitar. Första gången jag satt ljus i ett hus...
Gjorde sedan en liten modifiering med en bit från lagret som gjorde stor skillnad på utseendet ;)

Sisilisko

Jag har börjat ett minibygge.
Det ser för taskigt ut!!! Fula färger, osnygga lösningar, allt som en nybörjare kan tänkas stå för. Min konstlärare på gymnasiet hade som princip att nybörjarna fick harva med enkla material tills man nått en viss nivå. Därefter fick man mårdhårdpenslarna och tjockare papper.
Så känner jag nu: jag är på torftig nivå.
Ger inte upp.
En annan övning vi hade var att jobba intensivt med färger vi ogillade. Vilket såklart, inte helt otippat ledde till kärlek.

Hur som helst. Jag hittade 15 tan-bitar i min allmänna oreda och en mörkgrön tile. Jag har inte mycket lego ännu. (Gör köp på blocket i morgon).
Det är en utmaning att jobba med det man har. Inspiration kommer med arbete.

Jesperallen

Citat från: Sisilisko skrivet 03 januari 2013 kl. 22:26
Jag har börjat ett minibygge.
Det ser för taskigt ut!!! Fula färger, osnygga lösningar, allt som en nybörjare kan tänkas stå för. Min konstlärare på gymnasiet hade som princip att nybörjarna fick harva med enkla material tills man nått en viss nivå. Därefter fick man mårdhårdpenslarna och tjockare papper.
Så känner jag nu: jag är på torftig nivå.
Ger inte upp.
En annan övning vi hade var att jobba intensivt med färger vi ogillade. Vilket såklart, inte helt otippat ledde till kärlek.

Hur som helst. Jag hittade 15 tan-bitar i min allmänna oreda och en mörkgrön tile. Jag har inte mycket lego ännu. (Gör köp på blocket i morgon).
Det är en utmaning att jobba med det man har. Inspiration kommer med arbete.

Härligt att höra din filosofi! Vi har varit där många av oss, i början satt jag och byggde Borg i gult och blått för det var det jag hade mycket utav. Det tar tid och engagemang att bygga upp ett lager, men det kanske är en del av det hela som höjer tjusningen ytterligare....

bj-brick

Ett pendeltåg och en stadsbuss till min stad Åstad där behovet av nya fordon är enormt.

Sisilisko

Citat från: Jesperallen skrivet 03 januari 2013 kl. 22:44
Härligt att höra din filosofi! Vi har varit där många av oss, i början satt jag och byggde Borg i gult och blått för det var det jag hade mycket utav. Det tar tid och engagemang att bygga upp ett lager, men det kanske är en del av det hela som höjer tjusningen ytterligare....

Tack, det var bussigt att skriva så. Idag köpte jag på mig två sorteringsboxar på Clas Olsson för att få lite ordning på MINA bitar. Jag har köpt bulk på Blocket och det är inte lätt att bygga när man inte vet vad man har att bygga med. Det är nästan lite svårt att bygga utan att veta vad man har som att bygga utan bitar.
Det var förresten kul, jag fick med ett tiotal beskrivningar som jag kan träningsbygga. Legobygge är verkligen träning, konstruktion och inspiration i förening.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Majkel

Började med grunden till mitt övergivna hus. Använder mig av haunted house byggbeskrivningen för att få lite styrsel i utformningen, gör dock en krypgrund så att golvet på entreplan kommer i nivå med dörr och farstu. Kul att vara igång, men märker med förfäran hur mycket bitar som går åt och det i samband med att jag tycker väldigt mycket om BL´s upplägg gör att det här kan bli dyrt... och trött kommer jag vara på jobbet i morgon också... men himmel vad roligt det är!

Majkel

Och idag har jag rivit en del och byggt upp igen, och vidare med väggar till första våningen. Men nu står det still då jag väntar på en del av en BL-order som råkade ta omvägen förbi uppsala, men nu ska vidare till mig i linköping :) Någon här som råkade få mina plates och lite annat?

Kvarnbacka

Jag har ägnat de senaste kvällarna åt att bygga ihop en modell av J35 Draken. Bilder kommer...  :)

Sisilisko

Jag kämpar med ett lass Power Miners.
Det är kul, roliga kulörer och humor. Hade aldrig köpt det från hyllan i butiken, det kom med bulkköp. Tyvärr ingen ordning ännu bland bitarna...:)

Min sambo byggde en bärgningsbil, jag fixade en winch.
En fin kväll.

Stigge72

Nu har visst klockan slagit över, men innan den gjorde det, så hann jag iaf bygga en liten bil... En (mestadels) röd bil, som finns bild på annorstädes. ;)

Joge

Just nu försöker jag få ihop ett litet SW-skepp Republic Attack Shuttle. Mest för att kolla om det fortfarande är komplett.

Skafte

Har börjat riva skyltfönsterhusen. Det tar tid.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.