Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Fortsätter att modifiera Wolverine's Chopper Showdown .
Nu med jetmotorer...


Pekblom

Sitter och bygger med frugans nya 98283 (Brick Profile bitarna).riktigt kul att bygga nu när man har några stycken. Men inser just att det finns fler färger än Dark Tan och Medium Dark Flesh som vi har. (Varför finns det alltid något mer man vill ha.) hur som helst intressanta bitar. Plasten känns annorlunda, mjukare.

marpe

Åhå. Jag som tvekar om jag gjorde rätt som köpte 300 st i medium dark flesh istället för fler tiles. Känns som om mina kommer att bli liggande i en låda...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Blev lite inspirerad av SW planet-setet jag köpte  :)







insurrection


Roger Brickjet


Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Roger Brickjet

Citat från: Magnus den store skrivet 04 juni 2012 kl. 22:22
...
Snyggt, väldigt CS.
Tack! Funderar på några andra varianter, funkar ju egentligen med vilket tema som helst :)

Stigge72

Egentligen igår som jag byggde en kinesisk hattaffär.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3565.0

Och snygg Lunar Drop Ship, Roger Brickjet. Har du någon förlaga, eller är den helt efter eget huvud?

Jesperallen

Har avklart en till modul till borgen idag. Ska bygga lite mer runt så det ser lite bättre ut på bilder bara.

mechamike

Efter att ha plockat ihop lite prispåsar till Friendstävlingen ur Swebrick's gömmor så blev det att bygga lite minfigs till mitt Tattoine projekt..behöver lite fler "civila" med Star Wars touch.. Sen blev det även lite fler A-wing B-wing Snowspeeder piloter och lite rebell tekniker.. Rebellerna är ju inte kloner så fler olika fleshhuven är ett måste.
?

Magnus den store

Började bygga på ett 64x64-projekt igår. Eftersom jag inte planerar det digitalt, utan bygger bit för bit är det lite svårt att överblicka vad jag behöver. Insåg ganska omgående att jag inte har i närheten av alla udda delar som jag kan tänkas behöva. Hittade iaf 38 delar hos GislanderTrading. Kommer bli många BL- och S@H-beställningar innan jag är klar.

Citat från: mechamike skrivet 06 juni 2012 kl. 23:38
Rebellerna är ju inte kloner så fler olika fleshhuven är ett måste.

Det där antar jag är ett lite jobbigt läge. Min CrackLink erfarenhet säger mig att flesh-huvuden är något dyrare. Jag tycker att det är besvärligt nog att byta ut händerna på alla lösa torsos som jag köper. Dock har jag den fördelen att jag gulifierar mina mf.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

federico

Idag gjorde tullen ett stort beslag av Modulex, en lastbil med så mycket som 18 st bitar!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.