Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Varför använda hjul när man kan bygga ihop motorhuvar?

ByggareDan

Byggde ihop 4 stycken trappställ åt CMF s12, s13, s14 och Simpsons2.
Fattas ju lite bitar i rätt färg men då finns ju BL.
Har även lite tanke/prov verksamhet för nån ny Micropolis modul.

/ByggareDan

1210bricks

Fasad byggd efter ett foto av williamsmart på instagram. :)
1210bricks på Instagram


Joacim


stej123



Blev ett par timmars (absolut inte hela nätterna ::)) byggande i helgen. Saknar lite bitar för att bli 100 klar.

Joacim

Hög igenkänningsfaktor på den lilla kärran har bara sett den en gång idag...  ::)

Lordflintstone

#2919
Min allra första MOC, en prototyp till MOC träden som skall in i min blivande Endor display. Jag kommer att blanda officiella set med egen MOC grönska.
Välkomnar kritik, särskilt tips som kan hålla nere priset, man vill ju ha många täd. ;) När jag byggt Ewok village skall jag nog försöka att bygga egna träd med den tekniken. Skall pröva att göra en utan den runda plattan.

andreaseldh

LUGbulk lär vara prisvärt, men själv har jag aldrig orkat vänta så länge på bitarna. Eller så är jag för odisciplinerad för att ha den framförhållning som krävs.

andreaseldh

Citat från: stej123 skrivet 07 september 2015 kl. 16:36


Blev ett par timmars (absolut inte hela nätterna ::)) byggande i helgen. Saknar lite bitar för att bli 100 klar.

Lite off topic, men min kostade bara 20 kronor.

Lordflintstone

Citat från: Lordflintstone skrivet 07 september 2015 kl. 22:42
Min allra första MOC, en prototyp till MOC träden som skall in i min blivande Endor display. Jag kommer att blanda officiella set med egen MOC grönska.
Välkomnar kritik, särskilt tips som kan hålla nere priset, man vill ju ha många täd. ;) När jag byggt Ewok village skall jag nog försöka att bygga egna träd med den tekniken. Skall pröva att göra en utan den runda plattan.

Ny prototyp till Endor displayen. Fick inte ner antalet bitar men den blev stadigare. Skippade idén med en tjock rund platta kan nog få in rankorna/rötterna en då.

Kwagge

Citat från: Lordflintstone skrivet 09 september 2015 kl. 20:39
Citat från: Lordflintstone skrivet 07 september 2015 kl. 22:42
Min allra första MOC, en prototyp till MOC träden som skall in i min blivande Endor display. Jag kommer att blanda officiella set med egen MOC grönska.
Välkomnar kritik, särskilt tips som kan hålla nere priset, man vill ju ha många täd. ;) När jag byggt Ewok village skall jag nog försöka att bygga egna träd med den tekniken. Skall pröva att göra en utan den runda plattan.

Ny prototyp till Endor displayen. Fick inte ner antalet bitar men den blev stadigare. Skippade idén med en tjock rund platta kan nog få in rankorna/rötterna en då.

lite träd inspiration... kanske..

https://www.flickr.com/photos/legocy/albums/72157630846954680

Lordflintstone

#2924
Citat från: Kwagge skrivet 09 september 2015 kl. 22:05
Citat från: Lordflintstone skrivet 09 september 2015 kl. 20:39
Citat från: Lordflintstone skrivet 07 september 2015 kl. 22:42
Min allra första MOC, en prototyp till MOC träden som skall in i min blivande Endor display. Jag kommer att blanda officiella set med egen MOC grönska.
Välkomnar kritik, särskilt tips som kan hålla nere priset, man vill ju ha många täd. ;) När jag byggt Ewok village skall jag nog försöka att bygga egna träd med den tekniken. Skall pröva att göra en utan den runda plattan.

Ny prototyp till Endor displayen. Fick inte ner antalet bitar men den blev stadigare. Skippade idén med en tjock rund platta kan nog få in rankorna/rötterna en då.

lite träd inspiration... kanske..

https://www.flickr.com/photos/legocy/albums/72157630846954680

tack!
har du set på youtoub när det krachar allt på golvet?

skall studera bilderna på denna sida också

https://www.flickr.com/groups/lego_arboretum/pool/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.