Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: bitbrist skrivet 04 november 2014 kl. 19:58

Fick hem en BL beställning så julklappen till syrran börjar närma sig komplett.
Har gjort landskapet i ldd så hon kan sätta bygga modellen själv.

Wow! Läckert!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

ja, snyggt microbygge, även om det är wip

humlan

Bygger mera micro-skala, detta planetnära patrullskepp är jag riktigt nöjd med.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Utkast till en lyxkryssare..

Alla mina microskala test är tänkt att användas inom Bortom Sol sen...  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ByggareDan

Tjusig liten lyxkryssare du byggt, ska bli fint att se helheten i bortom sol sen.

/ByggareDan

Teabox

Citat från: bitbrist skrivet 04 november 2014 kl. 19:58

Fick hem en BL beställning så julklappen till syrran börjar närma sig komplett.
Har gjort landskapet i ldd så hon kan sätta bygga modellen själv.

Snyggt :)

Manne

Fått till yttligare två moduverse liknande gat bitar.. Hela serie 12 ser på invigningen , fast allt inte hanns med i tid till invigningen..  Första bilen på gatan är från

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Frestr

Mitt absolut första bygge sedan jag var liten. Har mycket lego, däremot inte så mycket som är så roligt att bygga med, då det mesta är ifrån 80-tidigt 90-tal. Så jag tog utav Hobbit-spelen som jag köpte på Rusta helt enkelt. Inte snyggt byggt, var mer ett "test" så att säga. Sonen tyckte om det iaf. Var riktigt kul, så jag ska jaga efter mer lego självklart :)


Odidoma

Citat från: Frestr skrivet 05 november 2014 kl. 21:49
Mitt absolut första bygge sedan jag var liten. Har mycket lego, däremot inte så mycket som är så roligt att bygga med, då det mesta är ifrån 80-tidigt 90-tal. Så jag tog utav Hobbit-spelen som jag köpte på Rusta helt enkelt. Inte snyggt byggt, var mer ett "test" så att säga. Sonen tyckte om det iaf. Var riktigt kul, så jag ska jaga efter mer lego självklart :)


En bra start och sen fick du med serie 12 på ett bra sätt!

humlan

#2514
Har inget bättre för mig, så jag bygger vidare på micro-skalan.

Först en Fregatt, patrullskepp, ca 90 meter lång. (En stud = 5 meter). Osäker på om jag ska bygga om beväpningen, sidokanonerna såg bra ut när jag gjorde första försöket, men då var den bara 4 stud bred. Den är medvetet lätt beväpnad, då stämmer det in med storyn bättre.

Sen ett transportskepp, är inte riktigt nöjd med hur lasten står på den, ska nog göra om lite med hjälp av jumperplates sen. Samma skala, så den blir nästan 140 meter lång.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Stigge72

Lade sista handen på den våning jag tänkt bidra med till Miljonprogrammet.

humlan

Börjar närma mig "klar" med mina microskala-skepp.

Lyxkryssare, RS Drottning Leanna, patrullbåt *2, Korvett av Kapanum-klass, Korvett av Tabak-klass samt jaktskepp.

På andra bilden visas fraktskeppet RS Vidar.

Skala: 1 stud = 5 meter.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Manne

Yttligare en bit moduverse liknande gata byggt , då en BL paket kom hem idag..  :) ack så många LBG bitar som går åt...

Mvh manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

ByggareDan

Citat från: humlan skrivet 11 november 2014 kl. 17:49
Börjar närma mig "klar" med mina microskala-skepp.

Lyxkryssare, RS Drottning Leanna, patrullbåt *2, Korvett av Kapanum-klass, Korvett av Tabak-klass samt jaktskepp.

På andra bilden visas fraktskeppet RS Vidar.

Skala: 1 stud = 5 meter.

Många fina stora skepp i liten skala, vore ju fint att få se dom presenterade med en story och bra byggd bakgrund i Bortom sol tråden.

/ByggareDan

humlan

Citat från: ByggareDan skrivet 11 november 2014 kl. 21:14
Många fina stora skepp i liten skala, vore ju fint att få se dom presenterade med en story och bra byggd bakgrund i Bortom sol tråden.

/ByggareDan

Snart™, sitter just nu faktiskt och skriver bakgrund och info om alla skeppsklasserna. Sen ska jag bygga en del av gruvkolonin på Riglus III. Samt fotografera allt "på riktigt".
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.