Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2023

Startat av o0ger, 08 augusti 2023 kl. 18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Har alltid vilja vara med på denna. Har inte förberett något eller inskaffat något så blir en "tar vad jag har shiptember" :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

Första prototypen gjord. Blev inte nöjd med 4 tecknic böjen så har nu bytt till 3 som blir bättre
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Teabox

Min "låda" har nu fått sina landningsstöd och också nått längden 105 pluppar. Officiellt ett SHIP moa :)

20230906_182944.jpg

Jag har på börjat inreda insidan. Får se om jag orka tila golven eller inte.

20230906_183042.jpg

Uppifrån och ner är modulerna tänkta att vara:
  • Maskinrum
  • Kök/Matsal
  • Sovrum
  • Forskningsdel
  • Förvaring
  • Bryggan

o0ger

Citat från: Teabox skrivet 06 september 2023 kl. 19:45Min "låda" har nu fått sina landningsstöd och också nått längden 105 pluppar. Officiellt ett SHIP moa :)

Mäktigt! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Så här ser skeppet ut just nu. Jag är lite orolig för att jag inte vet hur det ska se ut på undersidan än.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wolcker

Jag började helt om. Nu har jag fått till en hårt klump men borde nog kunna få denna klar :)

Jag ger ingen ledtråd men jag tror nog några ka ske redan nu ser vilken franchise det är.

20230908_222914.jpg
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

o0ger

Det går framåt så sakteliga


Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Wolcker skrivet 08 september 2023 kl. 22:37Jag ger ingen ledtråd men jag tror nog några ka ske redan nu ser vilken franchise det är.
Starfox?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

janho

Dagens framgång efter 5 dagar utan byggande...

o0ger

Så här bygger jag min stomme i år. Det verkar funka bra hittills.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

danielbrrssn

Roligt att få följa byggena växa fram!

Wolcker

Här kommer dagens uppgradering.

Nu måste väl folk börja se vad det är för något :)

20230910_000127.jpg
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

CopMike

Citat från: o0ger skrivet 09 september 2023 kl. 22:50Så här bygger jag min stomme i år. Det verkar funka bra hittills.




Wolcker

20230910_185700.jpg

Dagens bit av bygget.

Skall nog fixa det blå där framme till mörkrött :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.