Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mines Of Moria

Startat av -DoNe-, 15 januari 2013 kl. 16:19

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Som några medlemmar redan vet så håller jag på med ett sagan om ringen projekt där iden är att bygga en scene med varje officiellt set. Hit tills har det funkat bra och jag har fått en fantastik respons på Swebrick, Eurobricks och Flickr! Så projektet fortsätter och jag har nu slutfört den tredje scenen i serien som är "Mine Of Moria", eller mer correct "Balin´s Tomb". Personligen så tycker jag att det blev riktigt bra i slutändan, dock så är fotona fruktansvärt dåliga. Dock så har jag gjort en youtube video där man kan se den i ett iaf lite bättre perspektiv.

http://www.youtube.com/watch?v=MlLE30cSCYE








(hoppas ni noterade att det var fyra bilder istället för de ordinarie två bilderna  ;) )

Gideon

Mycket snyggt! Ser fram emot fortsättningen :)

Odidoma

Bra byggt och snyggt "utbroderat", såg även lite nya grepp som dem runda 1x1 bricksen. Det enda jag inte gillade var golvet, borde ha varit mer variation dels i storlek men även några studs eller liknande här och där, känns för tillagt. Men jag gillar det och även de föregående och antagligen de kommande också!

-DoNe-

Citat från: Gideon skrivet 15 januari 2013 kl. 16:26
Mycket snyggt! Ser fram emot fortsättningen :)

Tackar!

Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2013 kl. 17:05
Bra byggt och snyggt "utbroderat", såg även lite nya grepp som dem runda 1x1 bricksen. Det enda jag inte gillade var golvet, borde ha varit mer variation dels i storlek men även några studs eller liknande här och där, känns för tillagt. Men jag gillar det och även de föregående och antagligen de kommande också!

Hur menar du med "mer variation dels i storlek"? Fler olika sorters tiles ???
Golvet kommer inte se så plant ut när jag har fått dit alla skelett och vapen, det är därför det är så platt btw, så att det inte ska se så "messy" ut när alla extra attiraljer kommer på plats  :)

Stigge72


swestar

#5
Stiligt, kul med videon också. :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma



Hur menar du med "mer variation dels i storlek"? Fler olika sorters tiles ???

Om det hade varit 1x1, 2x2, 1x2 osv så hade det sett mindre ut som ett golv och mer som en grotta tänkte jag och om du dessutom hade kört några 1x1, 1x2 plates så hade du fått lite ojämnheter också men det här är bara vad jag tycker, jag gillar bygget och tanken bakom och vissa saker du byggt kommer jag ta med mig till egna byggen.

Anders67

Snyggt, kan riktigt känna den kalla isande grottluften och adrenalinet innan fighten! Snyggt!

de Gothia

Riktigt snyggt! Kul projekt med! :)

-DoNe-

Citat från: stigge72 skrivet 15 januari 2013 kl. 17:34
Snyggt!

Tackar!

Citat från: swestar skrivet 15 januari 2013 kl. 18:32
Stiligt, kul med videon också. :D

Jul att du gillade den!  :)

Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2013 kl. 22:54


Hur menar du med "mer variation dels i storlek"? Fler olika sorters tiles ???


Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2013 kl. 22:54


Hur menar du med "mer variation dels i storlek"? Fler olika sorters tiles ???

Om det hade varit 1x1, 2x2, 1x2 osv så hade det sett mindre ut som ett golv och mer som en grotta tänkte jag och om du dessutom hade kört några 1x1, 1x2 plates så hade du fått lite ojämnheter också men det här är bara vad jag tycker, jag gillar bygget och tanken bakom och vissa saker du byggt kommer jag ta med mig till egna byggen.

Tanken var väll något sdånt från början, men jag har använd alla mina 2x2, 1x1 på nån MOC som jag har, erhh.. tappat borti garaget ._.
Men håller fullständigt med, texturen skulle ha blivit snyggare!

Citat från: Anders67 skrivet 15 januari 2013 kl. 23:01
Snyggt, kan riktigt känna den kalla isande grottluften och adrenalinet innan fighten! Snyggt!

:D

Citat från: de Gothia skrivet 16 januari 2013 kl. 00:01
Riktigt snyggt! Kul projekt med! :)

Tack!

rocketboy

snygt bygge  :)

Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2013 kl. 22:54


Hur menar du med "mer variation dels i storlek"? Fler olika sorters tiles ???

Om det hade varit 1x1, 2x2, 1x2 osv så hade det sett mindre ut som ett golv och mer som en grotta...

Men Balins Tomb är väl ingen grotta utan ett rum (med golv). Det hade kanske varit snyggare med lite variation bland tilesen men grottkänslan tror jag nog att man ska undvika  :)
//Rocketboy//

Nextuz

Citat från: rocketboy skrivet 16 januari 2013 kl. 13:18
snygt bygge  :)

Citat från: Odidoma skrivet 15 januari 2013 kl. 22:54


Hur menar du med "mer variation dels i storlek"? Fler olika sorters tiles ???

Om det hade varit 1x1, 2x2, 1x2 osv så hade det sett mindre ut som ett golv och mer som en grotta...

Men Balins Tomb är väl ingen grotta utan ett rum (med golv). Det hade kanske varit snyggare med lite variation bland tilesen men grottkänslan tror jag nog att man ska undvika  :)

Ja precis...
När man läser böckerna så påvisas det skarpt att dvärgarna var mycket nogranna med deras byggnationer... så grottor i den bemärkelsen som vi känner det som dvs naturliga grottor skulle en Dvärg ha fnyst åt.. =)

styrbjörn

Riktigt snyggt längtar efter nästa!

-DoNe-


Art Vandelay

Bara att hålla med resten. Riktigt snyggt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.