Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Övergången till högertrafik 3 september 1967 kl. 05:00

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 06 februari 2013 kl. 23:14
Övergången till högertrafik 3 september 1967 kl. 05:00
Äsch, det tänkte ju jag skriva... ;) (fast jag vet inte vad jag skulle bygga iaf)

Vibora

Citat från: AndersI skrivet 06 februari 2013 kl. 23:14
Övergången till högertrafik 3 september 1967 kl. 05:00
Korrekt, nästa gång får jag nog hitta på något svårare. Ska man vara noga så tror jag att händelsen som avbildas i viggen skedde kl. 04:50 och trafiken sattes igång igen på höger sida kl 05:00. Men du var tillräckligt nära, så varsågod och bygg.  :)

lindyhep



AndersI

OK. Ni kan ta det lugnt under dagen, jag har ingen möjlighet att bygga förrän i kväll :)

AndersI

Då var det dags (fy vad svårt det är att få plats med lite historia på 8x8 - kan vi inte öka till 16x16 i den här tråden?).

Vart är vi på väg? Äsch, det var fel, men ni vet vad jag menar...

Stigge72

Äh. Jag drar till med Kubakrisen. 1962, om jag minns rätt.

Vibora


AndersI

Javisst är det Kubakrisen - oktober 1962, närmare bestämt. Din tur stigge.

Stigge72

jaha, så har man något att fundera över en stund... Jag återkommer när jag kommit på något lämpligt att bygga.

Kvarnbacka

Citat från: AndersI skrivet 07 februari 2013 kl. 19:36
Då var det dags (fy vad svårt det är att få plats med lite historia på 8x8 - kan vi inte öka till 16x16 i den här tråden?).

Jag tycker det verkar funka bra  med 8x8. Man kan i alla fall inte klaga på tempot i den här tråden, det måste väl betyda att vinjetterna är bra :)

Stigge72

Ni vet borren, som de säger på engelska...
När, var, vem, vad.

Kvarnbacka

Det är ju utan tvekan Neil Armstrong på månen den 20 juli 1969. Jag antar att hammaren och det andra verktyget (en fjäder?) är till för att samla in månsten.

Stigge72

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 08 februari 2013 kl. 12:44
Det är ju utan tvekan Neil Armstrong på månen den 20 juli 1969. Jag antar att hammaren och det andra verktyget (en fjäder?) är till för att samla in månsten.
Det kan jag inte ge rätt för. Men det bränns. ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.