Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Bakgrund

Citat från: Peter S skrivet 18 april 2018 kl. 06:42
Citat från: o0ger skrivet 17 april 2018 kl. 20:38
Citat från: Bakgrund skrivet 17 april 2018 kl. 20:03
Citat från: Teabox skrivet 17 april 2018 kl. 16:05
https://www.reddit.com/r/lego/comments/8cvoqi/rollercoaster/

Hade hoppas på en mer neutral färg på spåren.

Såg inte alls så detaljrik ut som man förväntar sig av ett creator expert-set om det nu stämmer att det är ett sådant. Dyrt också, sägs kosta 320€, 3499 kr för Sverige?
Alltså... det där setet är helt galet stort. Måste vara det största creator-setet efter Taj Mahal. Creator-seten är dessutom bland de mest prisvärda då de inte har någon dyr licens.
Sen står man där med 400 st 2x2 round brick i vitt...
Fanns det ingen Support-del man kunde använt?

Snyggast supports hittar man ändå i berg- och dalbanor av trä. Drömmen hade varit om de gjorde ett set med en berg- och dalbana av trä. Tycker det hade passat bättre till Creator Expert-temat också.

Så här tjusigt kan det bli. Ingen berg- och dalbana av stål är lika snygg som en i trä.

Eigenbrötler

Citat från: Anders67 skrivet 17 april 2018 kl. 16:44
Citat från: Teabox skrivet 17 april 2018 kl. 16:05
https://www.reddit.com/r/lego/comments/8cvoqi/rollercoaster/

Hade hoppas på en mer neutral färg på spåren.
I årets gruv set och speed champs så är de ju gråa - så någon fick igenom bitar i en färg till i alla fall  :D


hade ju varit festligt om alla bitar fanns i samma färg, just nu måste man ju bygga tvåfärgat om man använder alla bitar...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

Citat från: Dark_Link skrivet 17 april 2018 kl. 20:10
Dags för CB-nöjesfält?
Nej, jag vet vad vi måste bygga!!

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Jag kommer i alla fall med 90% säkerhet köpa det där, även om jag egentligen inte har plats. Kan vi hoppas på en modulär konstruktion för att enkelt kunna montera ner och flytta?

Teabox


Manne

Citat från: Teabox skrivet 20 april 2018 kl. 08:59

LEGO Creator Pirate Roller Coaster (31084) by Allen Tran, on Flickr

Mycket bättre  ;D

Finns det något leverans datum från lego på detta set ?

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

o0ger

Citat från: Manne skrivet 20 april 2018 kl. 09:46
Finns det något leverans datum från lego på detta set ?

Detta tillhör sommarens release. Vet inte när de brukar släppas. Juni?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S


Lordflintstone


Bakgrund

#189
Vad tycker ni om den nya Architectures-frihetsgudinnan som kommer? Såg att även kinesiska muren kommer. https://imgur.com/a/lllkysj

Kommer helt klart köpa frihetsgudinnan iallafall.

Edde

Citat från: Bakgrund skrivet 21 april 2018 kl. 11:13
Vad tycker ni om den nya Architectures-frihetsgudinnan som kommer? Såg att även kinesiska muren kommer. https://imgur.com/a/lllkysj

Kommer helt klart köpa frihetsgudinnan iallafall.

Trevligt med nya bilder, själv kommer jag köpa båda. Jag gillar grönskan i kinesiska muren, något som inte är så vanligt bland architecture.

o0ger

Frihetsgudinnan är intressant som partspack.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Här är en officiell bild på Ninjago City Docks:


The LEGO Ninjago Movie Ninjago City Docks (70657) by Allen Tran, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

insurrection

#194
Citat från: o0ger skrivet 22 april 2018 kl. 14:14
Unikitty. Officiella bilder:

JAAAA! Soooom jag hoppades iom tv-serien! Sen har jag inte sett något alls fören detta och typ gett upp, men full pott nu alltså!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.