Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

#135
Citat från: crowwlime_ skrivet 09 mars 2018 kl. 08:50
Citat från: o0ger skrivet 08 mars 2018 kl. 20:47


LEGO Star Wars Imperial Patrol Battle Pack (75207) by Allen Tran, on Flickr
Ännu en ny variant av Storm Trooper? Kom igen.

Men ååh! Hade det varit den gamla klassiska ep IV-VI så hade ju setet varit superintressant för alla som vill samla på stormtroopers. Nu är det enda som lockar den där lilla 1x1 round tile med imperiets logga printad..

Citat


LEGO Star Wars Jedi and Clone Troopers Battle Pack (75206) by Allen Tran, on Flickr
Gäsp-gäspeti-gäsp!

Hur många vill samla ihop en hög med Ki-Adi Mundi & Luminara?
Valfri variant av clone-trooper eller droid hade ju varit så mycket mer "bulk-värt". Själva grejen med kloner är ju att de alla ser likadana ut!

Har tänkt på det nya batlepaksen som tex den med prisjägarna och dessa, först tänkte jag som dig, helt feltänk och att någon på Lego missförstått vad ett batlepak är och att det inte kommer sälja bra för att afols bara kommer köpa en av dessa.
Men jag tror det är mer ett AFOL fel tänk och ens hybris som än än gång tror att man är större del av marknaden än vad vi är.
Jag menar när föräldrar och barn skall välja ett litet paket, vad väljer det hälst ett paket med massa lika stormisar eller ett paket med lite olika roliga figs i?
Även om vi är ett gäng AFOL som köper armer på kanske 20 lådor battlepaks räcker det nog inte för att komma upp i antal som barna köper

Lordflintstone


Nextuz

Citat från: Lordflintstone skrivet 10 mars 2018 kl. 07:01
Och hur många roliga tävlingar kan man ha med denna box?
https://www.brothers-brick.com/2018/03/09/lego-brickheadz-41597-go-brick-me-box-art-unveiled-news/
Många många :D

Bästa releasen på många år med tanke på underhållning :)

BeardedNerd

Jag skulle tro att dessa är de sista Constraction-figurerna vi får. De har tydligen gått extremt dåligt och de blir alltid kvar sist även när det är rea. Han Solo såg dock bra ut, men det är alldeles för sent.

I övrigt är Solo-seten dödstrista, men jag lär nog plocka upp en TIE eftersom jag missade den förra, och ärligt talat är det dags nu. Ni får tänka i annat än AFOL-perspektiv. Det har släppts TRE ordinarie TIE förut på nitton år och bara en av dem var faktiskt grå/svart. Sen kom ju First Order-varianten men det är ändå inte samma skepp. På samma sätt är det helt okej att släppa en ny Red Five-X-Wing. Båda de skeppen kom senast 2012. Det var väl bara lite klantigt att göra två varianter på The Force Awakens. Men för ett barn har det egentligen gått en hel uppväxt sedan sist. En sexåring som ville ha en X-Wing som var ur produktion 2014 är tio år nu och nästan för gammal.


o0ger

Citat från: BeardedNerd skrivet 11 mars 2018 kl. 11:40
Jag skulle tro att dessa är de sista Constraction-figurerna vi får. De har tydligen gått extremt dåligt och de blir alltid kvar sist även när det är rea. Han Solo såg dock bra ut, men det är alldeles för sent.

I övrigt är Solo-seten dödstrista, men jag lär nog plocka upp en TIE eftersom jag missade den förra, och ärligt talat är det dags nu. Ni får tänka i annat än AFOL-perspektiv. Det har släppts TRE ordinarie TIE förut på nitton år och bara en av dem var faktiskt grå/svart. Sen kom ju First Order-varianten men det är ändå inte samma skepp. På samma sätt är det helt okej att släppa en ny Red Five-X-Wing. Båda de skeppen kom senast 2012. Det var väl bara lite klantigt att göra två varianter på The Force Awakens. Men för ett barn har det egentligen gått en hel uppväxt sedan sist. En sexåring som ville ha en X-Wing som var ur produktion 2014 är tio år nu och nästan för gammal.

Du har nog rätt.

Jag hoppas att de inte lägger ner constraction. Tänk på alla figurer som finns kvar!? C3PO, Leia, R2D2, Lando, Yoda. Sen har vi alla prisjägarna, IG-88, Bossk, Dengar osv.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 08 mars 2018 kl. 20:47
Lite nytt Star Wars:

Någon som vet när dessa set släpps?

crowwlime_


Mekkaniak

Citat från: BeardedNerd skrivet 11 mars 2018 kl. 11:40
Jag skulle tro att dessa är de sista Constraction-figurerna vi får. De har tydligen gått extremt dåligt och de blir alltid kvar sist även när det är rea. Han Solo såg dock bra ut, men det är alldeles för sent.

I övrigt är Solo-seten dödstrista, men jag lär nog plocka upp en TIE eftersom jag missade den förra, och ärligt talat är det dags nu.

Solo grejerna ser riktigt trista ut, men det blir definitivt en MF och TIE (jag har ingen ännu). Och Constraction jar jag aldrig förstått vitsen med. Figurerna ser ut som konstiga skyltdockor. Den enda som sett bra ut som Constraction är  K-2SO.

Men LEGO, gör ett set av den här:

Teabox

LEGO 2018 Arctic Exploration Sets: https://imgur.com/a/JarZW

Mammut! :)

o0ger

Kul att det kommer ett set från första Jurassic Park-filmen:


LEGO Jurassic World Jurassic Park Velociraptor Chase (75932) by Allen Tran, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: Teabox skrivet 13 mars 2018 kl. 14:38
LEGO 2018 Arctic Exploration Sets: https://imgur.com/a/JarZW

Mammut! :)
Är tigern sabeltandad? Den verkar ha päls på kinderna i alla fall, kanske rörligt huvud?
Nu är det väl ändå läge att bygga the Thing? Kanske i transforming mode?

Myko

Citat från: o0ger skrivet 13 mars 2018 kl. 14:39
Kul att det kommer ett set från första Jurassic Park-filmen:

This is a Unix system. I know this.

Lordflintstone

Citat från: Peter S skrivet 13 mars 2018 kl. 14:44
Citat från: Teabox skrivet 13 mars 2018 kl. 14:38
LEGO 2018 Arctic Exploration Sets: https://imgur.com/a/JarZW

Mammut! :)
Är tigern sabeltandad? Den verkar ha päls på kinderna i alla fall, kanske rörligt huvud?
Nu är det väl ändå läge att bygga the Thing? Kanske i transforming mode?
Lite annorlunda hellikopter för en gångs skull.

Eigenbrötler

Citat från: Teabox skrivet 13 mars 2018 kl. 14:38
LEGO 2018 Arctic Exploration Sets: https://imgur.com/a/JarZW

Mammut! :)


Jag har alla från förra vändan och kommer nog köpa alla denna gången med  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.