Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling 2023:3 - Det var en gång...

Startat av krakfot, 05 september 2023 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Så är det hög tid för årets AFOlvsAFOL och nu när alla har fått sina LUGbulk-bitar så är det väl bara att köra igång. Låter som jag planerat detta väl när jag helt enkelt glömt bort att starta tävlingen... Men i vilket fall det blir en AFOLvsAFOL även i år och ni får nästan en månad på er och temat denna gång är:

DET VAR EN GÅNG...

Ja, det är bara att spåna, planera och bygga och jag vill ha era bidrag senast sista september 2023.

Reglerna för tävlingen är följande:
  • Bygg något på temat DET VAR EN GÅNG!
  • Endast riktigt LEGO får användas. Dvs. inga digitala bidrag och inga 3e parts bitar.
  • Maxstorlek på bygget är 32x32 och max 32 bitar (typ nästan ca 32cm, jo jag räknar lite fel men det blir bra så.) högt. Ni får dock bygga i valfri skala.
  • hBitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
  • Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
  • VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara anonymt fram tills tävlingen är avslutad.
  • Bidragen, max 3 bilder (max 1024x1024 pixlar) på din MOC skall skickas in senast 23.59 den 30:e september till Krakfot via mail: krakfot@hotmail.com
  • OBS! Skriv inget i tävlingstråden om att du skickat in något bidrag, mening är att byggarna ska vara anonyma tills tävlingen är avslutad.
  • Ange i mail titeln tävlingsnamn, ditt Swebricknamn och bidragets titel ex. "AFOL vs AFOL - Krakfot - Ops!" så blir det enklare för mig att hantera mailen.
  • Vill man ha en beskrivande text till bilden(erna) så går det bra att lägga till det i mail body'n max 100 ord, vi vill inte ha några uppsatser.
  • Tävlingen är endast öppen för medlemmar i föreningen Swebrick (du hinner bli medlem innan sista anmälan!).

1:a Oktober (typ) kommer alla bidrag att visas upp här. Alla bidrag ska postas av Krakfot och strax därefter börjar omröstningen där bidragen möts i dueller en mot en tills bara en finns kvar...

OBS! EN SISTA GÅNG, SÄG INTE ATT DU TÄNKER DELTA, VISA INTE BYGGENA - BARA SKICKA IN DEM TILL krakfot@hotmail.com

Lycka till!

Eriol

Bara så att det är solklart: Med "32 bitar högt" menar du 32 bricks och inte 32 st 91176 på höjden? 

krakfot


Dock

Alltså jag kanske är trög, men är det 32x32 studs som gäller och Max 32 bricks höjd? Eller Max 32 bitar som får användas? 

mrlind

Citat från: Dock skrivet 09 september 2023 kl. 15:33Alltså jag kanske är trög, men är det 32x32 studs som gäller och Max 32 bricks höjd? Eller Max 32 bitar som får användas?
Om du tar bort parentesen blir reglerna lättare att läsa

Citat 
"Maxstorlek på bygget är 32x32 och max 32 bitar högt"
Have a great build day!
Instagram Flickr

krakfot

#5
Hej, nu har bidrag 3 fått lämna tävlingen och därmed går tävlingen in i nästa fas met utslagsmatcher. Vinst innebär vidrare till nästa omgång och förlust innebär utslagning.

Kvartsfinaler:

Bidrag 5 mot bidrag 1

Bidrag 7 mot Bidrag 4

Bidrag 2 mot bidrag 9

Bidrag 8 mot Bidrag 6

Semifinaler

Bidrag 5 mot Bidrag 7

Bidrag 2 mot Bidrag 8

Bronsmatch (omröstning 15-17 oktober)

Bidrag 8 mot Bidrag 7

Final (omröstning 17-19 oktober)

Bidrag 5 mot Bidrag 2


krakfot

#6
Så första medaljen klar....

GULD
En sista måltid av Wineyard
SILVER
Vildamonster av Wolker
BRONS
När människan tämjde elden av mrLind





Svartkrut

Stort GRATTIS till alla tre vinnare! 🥳👏

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.