Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mitt eget hus

Startat av AndersI, 02 juli 2020 kl. 22:14

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

(Slutgiltiga bilder här - https://www.swebrick.se/index.php?topic=15322.msg286866#msg286866)

Har påbörjat ett bygge av huset jag bor i. Fick bli halv CC-skala för att bli överkomligt. Trixigt med burspråket - får nog fundera mera där...

Taket lär inte bli lagt förrän jag river mitt andra Eskilstunahus, eftersom alla mina svarta lågprofilstakbitar sitter där.

Egentligen ska teglet vara en mörkare nyans, men jag hade så få sådana - får väl kompletteringsköpa om jag blir nöjd med bygget.

Det är en suterrängvilla, så väldigt mycket markarbete kvarstår...


Eriol

Ser spännande ut! Är tanken att det ska vara innerväggar och en fullständig inredning också? Mörkare nyans av teglet, är det den nya färgen dark orange du tänker på då?

AndersI

#2
Innerväggar - ja. Inredning - nej, för småttig skala. Jag vet inte vad färgen heter, men det är den jag har på ett antal 1 x 1x 1 i väggarna (och pelarna).

(fattas fortfarande lite golv på andra våningen)






Joacim

Snyggt! Ska bei interessant att se det färdiga resultatet.

Record

Detta kommer bli intressant.
Blir kul att se hur du får till sutterängmiljön, gården på baksidan etc. Har du tänkt ha med lite lutande uppfart också?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Ozp

Detta känner man igen

Peter S

Snyggt! Tror färgen du söker är Dark Orange. Tegelstensbitarna i Dark Orange har precis släppts. Du får 5 i varje set av Barracuda Bay, så det blir en dyr historia...  ;D

AndersI

Det fick bli ett plate-tak. Lutningen stämmer nästan exakt...


AndersI

Ytterligare en bit på väg. Uppenbarligen sk hela huset höjas en plate...


AndersI

Citat från: AndersI skrivet 05 juli 2020 kl. 23:34
Ytterligare en bit på väg. Uppenbarligen ska hela huset höjas en plate...



AndersI

Lite längre kommen. Nu är det garaget som behöver upp en plate...


AndersI

Det börjar växa upp lite, men jag har slut på buskar redan :-(


Joacim

Problemet med att bitarna är slut det känns igen!

AndersI

Marken är klar men det behövs mer växtlighet...

Emma

Det ser väldigt trevligt ut! Snyggt byggt! Blir ännu bättre när trädgården får sin finish!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.