Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Tack! Jag gillade verkligen ditt bygge, stilrent och effektfullt. Här kommer mitt bidrag.


andreaseldh

Jag tar fasta på att det är en silverpokal och gissar på George Scott (eller hette han fortfarande Cramne på den tiden?), OS i Seoul 1988.

Odidoma


andreaseldh

Då gissar jag att pokalen inte finns i guld, och att vinjetten föreställer Cassius Clay (som senare bytte namn till Muhammad Ali), vid OS i Rom 1960.

janho


Odidoma

Citat från: andreaseldh skrivet 05 juni 2016 kl. 22:08
Då gissar jag att pokalen inte finns i guld, och att vinjetten föreställer Cassius Clay (som senare bytte namn till Muhammad Ali), vid OS i Rom 1960.
helt rätt, tänkte att det låg lite i tiden. Din tur att bygga.

andreaseldh

Två stafettpinnar, en vinjett. Var så goda att gissa!

Sockerbit

Kan det vara den misslyckade polarexpedition att 1897 resa över Arktis med vätgasballongen Örnen? Viggen föreställer S.A. Andrée och Knut Frænkel med den kraschlandade ballongen på packisen.


Sockerbit

Här är nästa!

Sockerbit

Det föreställer en reform, skulle man kunna säga.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sockerbit skrivet 10 juni 2016 kl. 21:16
Det föreställer en reform, skulle man kunna säga.
Den när det blev olagligt att sälja barn?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Nä, inte den. Är det olagligt? Var då någonstans?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sockerbit skrivet 10 juni 2016 kl. 21:26
Nä, inte den. Är det olagligt? Var då någonstans?
Jag trodde det, men kan ha fel. Det kanske bara är Blocket som inte tar in sådana annonser?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

janho

En reform?

Barnbidrag infördes i Sverige 1937?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.