Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 maj 2012 kl. 08:37
Record på bild här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=3291.msg57258#msg57258

Vi kanske ska fortsätta "vem var vem" i den tråden istället, nu när Skafte la sig i leken.  :P

Det har ju varit uppe förut att ha en "riktig bild på sig" i VIP-Loungen så man vet vem man inte skall sno saker ifrån på de lokala reorna. Kanske dags för det snart
/M

Linus Damberg

#1456
En liten o enkel moc...  :D
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

isola

Efter att ha blivit väldigt inspirerad av bilderna från tågträffen i Eskilstuna så var jag tvungen att själv se vad man kunde hitta på.
(Jag jobbar till 99% i LDD då mitt legoförråd består av och samt lite av )

Nåja åter till bygget det är ett WIP. Har inte fått till boggierna som jag vill. Finns vissa småsaker jag kan tänka mig att jobba lite till med. Men överlag, IORE är ett riktigt maffigt tåg. Har inte sett någon annans bygge, finns det?

Nu måste jag se till att få ett jobb så jag kan fortsätta med lego irl  :-\

Kwagge

Byggde klart (99%) en våning till på Pet shopen, Cafe Corner ock Market Street.. 

Bara några enstaka bitar jag har glömt att beställa ;)

Stigge72

Citat från: tellblom skrivet 08 maj 2012 kl. 20:58
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 maj 2012 kl. 08:37
Record på bild här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=3291.msg57258#msg57258

Vi kanske ska fortsätta "vem var vem" i den tråden istället, nu när Skafte la sig i leken.  :P

Det har ju varit uppe förut att ha en "riktig bild på sig" i VIP-Loungen så man vet vem man inte skall sno saker ifrån på de lokala reorna. Kanske dags för det snart
/M
Du menar http://www.swebrick.se/index.php?topic=2170.0 ?

Larry Lars

Byggt vidare på mitt figurkoncept med en något annorlunda konstruktion denna gång. Hoppas kunna fotografera lite imorgon.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Jesperallen

Har suttit ett par timmar med mellangrabben, vi har börjat jobbet med att bygga ihop/restaurera demolerade modeller. Har sagt att det inte blir fler askar förrän de lär sig ta hand om och är försiktiga med det de har. Som det är nu är allt utspritt i olika små lådor över hela huset och en del saker försvinner tyvärr eller tuggas sönder av minstingen.
Och det värsta av allt, de blandar bitarna och bygger egna saker som inte finns på nån beskrivning. Vart är världen på väg.....

swestar

Byggt en monster mask som dyker upp ur sanden.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

shutter

Byggde ihop minifigsen till serie 7 i dag. Ville göra ett rymdskepp till rymdgubben och började fila på LEGO® Master Builder Academy: Space Designer 20200 Helicraft.

Jag efterlyser instruktionen i denna tråd.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3433.new#new

bj-brick

En stegbil till Räddningstjänsten samt en långfärdsbuss att ta sig till Åstad med.

lindyhep

Citat från: Jesperallen skrivet 09 maj 2012 kl. 23:20
Har suttit ett par timmar med mellangrabben, vi har börjat jobbet med att bygga ihop/restaurera demolerade modeller. Har sagt att det inte blir fler askar förrän de lär sig ta hand om och är försiktiga med det de har. Som det är nu är allt utspritt i olika små lådor över hela huset och en del saker försvinner tyvärr eller tuggas sönder av minstingen.
Och det värsta av allt, de blandar bitarna och bygger egna saker som inte finns på nån beskrivning. Vart är världen på väg.....

Åh, vad det där låter bekant... Mycket här känns dock utspritt UTAN små lådor ::)

Magnus den store

En , & . För den sista bläddrade jag inte ens i beskrivningen. Super Heroes-seten köptes mest för deras mf. Magnetos händer i dark purple har varit efterlängtade.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars

#1467
Har lagt sista handen vid mitt senaste figurbygge. En stronaut.



Se mer av figurprojektet här
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

shutter

Byggde ett rymdskepp till tjejen i samlarserien baserat på Earth Defence. Ska beställa riktig vindruta på BL. Kanske ska jag färgmatcha bägge* rymdskeppen och låta dom strida mot aliens i samlarserien i ett kommande diorama?
*se tidigare inlägg.

Tommy_la

Citat från: isola skrivet 08 maj 2012 kl. 23:55
Efter att ha blivit väldigt inspirerad av bilderna från tågträffen i Eskilstuna så var jag tvungen att själv se vad man kunde hitta på.
(Jag jobbar till 99% i LDD då mitt legoförråd består av och samt lite av )

Nåja åter till bygget det är ett WIP. Har inte fått till boggierna som jag vill. Finns vissa småsaker jag kan tänka mig att jobba lite till med. Men överlag, IORE är ett riktigt maffigt tåg. Har inte sett någon annans bygge, finns det?

Nu måste jag se till att få ett jobb så jag kan fortsätta med lego irl  :-\


Snyggt med kontaktledning till. Lycka till med jobbsökandet!
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.