Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 07 oktober 2021 kl. 10:46
Tror byggena är mer "war of the worlds", Bioshock och Half-life... Men finns det tydliga regler eller präglas de av de aktiva?

Det finns tydliga estetiska regler. Och jag har kommit fram till att det nog inte passar mig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

bileam

Tillbringade lördagens Swebrickträff i Väst med att bygga ihop mina moduverse-plattor från senaste inköpet. Nu när utställningar närmar sig på riktigt igen så känns det som om det är dags!

Tornet

Leif-Enok blev aldrig den store jedi han drömt om att vara.
Iver och studieflit var det inget fel på, men tyvärr lämnade språkförståelsen en del övrigt att önska.
Han förstod aldrig på vilket sätt hans ulliga hjord skulle hjälpa honom, men ända sedan han var en ung padawan hade han fått höra de stora mästarna repetera "May the fårs be with you, always!"
Vem var väl han att ifrågasätta?

Klas Almqvist

Inte jag som designat bilen, den finns på rebrickable MOC-87685. Mycket trevlig modell men lite pillig och svårbyggd. Fälgarna har min son designat och jag har 3D printat dom.

swestar

Citat från: swestar skrivet 10 oktober 2021 kl. 18:04
WIP
Klossat lite till. Överdel börjar bli klar, testar lite hur benen/underdel ska se ut.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: swestar skrivet 10 oktober 2021 kl. 18:04
WIP
"Benen" i stort sätt klar (funderar på om något klistermärke ska dit), även gjort lite små justeringar framtill. Bara att fortsätt på baksidan. :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Emma

Gömde tandborstarnas sladdar.

Jesperrydhog

Men det se lite farligt ut. Men tror det är nog inga problem. Det se ändå säkert nog ut. :) ;) 8)

Stigge72

Någon som är ute och går på en stig i gräset.

swestar

WIP
Träd  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Bokeslundsparken

WIP "flotten"

andreaseldh

Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2021 kl. 21:40
Ett bidrag till SBC oktober 2021. :)

Inte så många dagar kvar. Du hinner väl klart?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jesperrydhog

Välkommen till under eken.  Som kanske någon mins De gamla sparbanken symbol. Fast nu av Lego Duplo. Jag lekte med syskon barnen. Som man byggde upp med barnen.
Den hära jag och svåger Gustav med syskon barnen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.