Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Jag håller på med ett litet experiment (det ska inte bli en båt.)


o0ger

Jag ska försöka bygga Wolf från spelet Sekiro: Shadows Die Twice eller åtminstone en liknande Shinobi-karaktär.

Just nu handlar det bara om att försöka få huvudet och överkroppen rätt. Det kommer kompletteras med mer dark tan, brunt och svart tänker jag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Har börjat skissa på ett nytt skepp som ska kännas lite Star Wars-inspirerat, men ändå nåt eget.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tunnan

Blev äntligen "klar" sånär som på 3 bitar som får bli längre fram med sjukhuset. Inte min skapelse utan köpt ritning som jag moddat för att passa mig och så sjukt nöd :)

Jesperrydhog


Emma

#4025
Jag har börjat göra bokstäver för att skriva allas namn i familjen. Otippat svårt med den här skalan!

Jag passar på att krångla till det lite genom att låta bokstäverna sticka ut 0,5 plates framför den vita bakgrunden.

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 22 juni 2021 kl. 09:08
Jag har börjat göra bokstäver för att skriva allas namn i familjen. Otippat svårt med den här skalan!

Jag passar på att krångla till det lite genom att låta bokstäverna sticka ut 0,5 plates framför den vita bakgrunden.

Imponerande! Innan jag zoomade in trodde jag att det var en bokhylla, men det visade sig vara en kast.

janhansson

Min dotter gillar Babblarna, så jag gav henne en hemmagjord byggsats av Doddo.



Jag hade gjort en byggbeskrivning (tyvärr ganska bristfällig - jag använde den inbyggda funktionen i Stud.io, men lyckades inte hitta något sätt att rotera modellen mellan två steg, sedan hade jag förenklat lite för mycket för mig så att bitar hamnade i steg som inte riktigt funkade på ett par ställen) och lagt bitarna i numrerade påsar.

Och så här blev resultatet:

Emma

Citat från: janhansson skrivet 27 juni 2021 kl. 23:00
Min dotter gillar Babblarna, så jag gav henne en hemmagjord byggsats av Doddo.



Jag hade gjort en byggbeskrivning (tyvärr ganska bristfällig - jag använde den inbyggda funktionen i Stud.io, men lyckades inte hitta något sätt att rotera modellen mellan två steg, sedan hade jag förenklat lite för mycket för mig så att bitar hamnade i steg som inte riktigt funkade på ett par ställen) och lagt bitarna i numrerade påsar.

Och så här blev resultatet:


Fin gest, och roligt bygge!

Emma


andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 18 juli 2021 kl. 08:16
Ett litet kök.

Imponerande! Hur har du snottat hörnet städskåpets högra vägg?

Emma

Väggen på städskåpet är förskjuten 1/2 plate bakåt, för att kunna stänga dörren.

Emma

Annan vinkel.

Joacim


Magnus den store

Fick hem mina bokstäver idag, så jag slängde ihop ett ordsök. Jag la medvetet in 10 vågräta och lodräta ord, varav ett som jag lyckades stava fel (men det är fortfarande ett ord). Vet inte ifall det finns fler ord än mina, eller om det finns diagonala ord. Med reservation för eventuella politiskt inkorrekta ord.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.