Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Lite steampunk-grejor, dena gång i mindre skala. Bilder kommer (som vanligt...haha) framöver.

Meh

Idag har jag byggt ihop och modifierat en Imperial Troop Transport MOC som jag hittade på Eurobricks.
Det är alltså inte min egen skapelse utan all cred ska gå till michaelozzie, som skapade bygget.

Det är alltså ett Star Wars Rebelsbygge, som är tänkt att passas in i sonens fordonsflotta.
Anledningen att jag byggde den är egentligen att jag ville se hur själva grundkonstruktionen och några av vinklarna fungerade i praktiken och lite som jag misstänkte är modellen inte optimal för lek med barnen.
Därför har jag gjort några modifieringar för att den ska bli lite mer robust än förlagan. Det är dock ingenting som syns på utsidan.

Jag tycker dock att den avviker ganska mycket från origialet i smådetaljer, så jag planerar att skissa på en helt egen version så småningom.




andreaseldh

#3258
Har tre av dom dragit nitlotter och fått bli mänskliga sköldar medan resten av truppen sitter bekvämt inuti?

Meh

Hehe, stormtrooper är väl lite av nitlott per definition...

Annars är det som du säger - de yttre platserna används som fångtransport eller för troopers som snabbt kan hamna i combatläge.

Sen är det nog i och för sig rätt begränsad komfort inne också...

Kwagge

Blev ett mini Ghostbusters hus.. Ritningen hittade barnen i en gamal Blocks de tittade i  :)

Röda tegelbitar får jag byta ut huset till sen när bulken kommer...

Meh

Sex stycken moduverse. Får dock vänta lite till på 16x16 plattorna...

ByggareDan

#3262
Har under ett parveckors tid byggt lite Micropolisbyggen, ett fabriksområde som är ett eget kvarter, ett bostadsområde som också är ett helt kvarter och sen en antiken inspirerad byggnad (lånad/stulen direkt från internet, så den får någon annan ta credd för) som är på 2 moduler.

/ByggareDan

Odidoma


ByggareDan

Citat från: Odidoma skrivet 25 juli 2016 kl. 14:21
Kommer det bilder?

När jag beställt sista bitarna och snyggat till byggena och kanske byggt något mer Micropolisbyggen så är min förhoppning att kunna posta bilder.

/ByggareDan

ByggareDan

Här kommer bilder på mina Micropolisbyggen, det som saknas är väg, trottoar och tillsnyggning i allmänhet, men det ger iallafall ett hum även om inte bilderna är dom bästa reent kvalitetsmässigt.

/ByggareDan

swestar

#3266
Citat från: swestar skrivet 16 juli 2016 kl. 00:10
WIP
Tredje klossförsöket till något som ska likna en hytt. Är inte helt nöjd, men går vidare med denna så får man se hur det blir. Bli alltid lite justeringar allt eftersom bygget fortgår. Ska också dit med lite dekaler när bygget är klart. 
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.